Lijstje met motorcodes die zonder dpf zijn.

ergees

Lid
Goedenmorgen iedereen,
Mijn dochter heeft een skoda octavia op het oog, bj 2007, die officieel zonder dpf geleverd is.
De auto is in 2011 geexporteerd vanuit belgie naar Polen,zie link:
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-octavia-skoda-octavia-ll-1-9-tdi-ambition-ID6zxbj2.html

welke motorcode zou er bij deze auto moeten horen die aangeeft dat deze auto inderdaad zonder dpf geleverd is?

Ik heb hier al verschillende zoekpogingen gedaan, maar helaas niets kunnen vinden dat me verder helpt.
Vast bedankt voor de hulp.
Ruud

DJSmiley

Actief lid
Ik weet niet of dat motorcode-specifiek is, of landspecifiek.

Als je het chassis (VIN) nr hebt kun je wel zien hoe ie uit de fabriek gerold is. Adhv kenteken is lastig, aangezien ie een keertje geexporteerd is. Als ze daar een keertje een foutje gemaakt hebben met het registreren in 't nieuwe land.

Je kan t ook met VCDS uitlezen.

Canon-Eye

Forumguru
Ik reed een O2C 1.9 TDI 10/2007 met pdf en dat was volgens mij destijds een optie van rond 600 Euro. Daar is bewust voor gekozen in het belang van een goede relatie met een bepaalde grote opdrachtgever. De motorcode weet ik niet meer, het was een leaseauto waarvan ik alleen het kenteken nog weet en verder niks bewaard heb.

ergees

Lid
bedankt voor jullie reacties, zelf heb ik de motorcode BLS met DPF dus, op het (NL)kentekenbewijs kan ik dat nergens terugvinden, klopt dat? Met het oog op naderende duitse controles( want daar gaan ze momenteel echt heel hard in hun voornemen de diesel te verbannen),heb ik de volgende vraag, hoe kan de duitse polizei dan controleren via het kentekenbewijs of er wel of niet officieel een (werkende) DPF aanwezig is,of moet zijn? Zolang er optisch een DPF aanwezig is kun je dat zien, maar er zijn al plannen om dikke bekeuringen te gaan uitschrijven omdat je met een verwijderde of uitgeklopte DPF niet meer aan de toelatingseisen voldoet, daarbij komt nog dat je je auto mag/moet laten staan want van de openbare weg mag je dan geen gebruik meer maken in DLD.

Laatst bewerkt:

oco1979

Forumguru
Wat is de bedoeling ?
Deze importeren naar nederland of belgie ?
Zou niet direct staan te springen om ene van polen naar hier te halen.
Elk zijn keuze...

Cordoba

Forumguru
Ik vraag me af of je wel/geen DPF wel aan de motorcode kan zien. Mogelijk moet je de optiesticker opzoeken, en kijken of je het daar terug vindt. De optiesticker vindt je als het goed is zowel voorin het instructieboekje (als je het geluk hebt dat het Belgische boekje nog aanwezig is), en je vindt ook een exemplaar van de optiesticker in de kofferbak, naast de bak voor het reservewiel (dus op de metalen kofferbodem). Op die sticker staan alle gegevens van de auto's (VIN, merk, model, motorcode, lakkleur en alle aanwezige opties en het land waar de auto oorspronkelijk is geleverd). Die gegeven staan wel in codevorm (van 3 tekens) en die codes kun je opzoeken op verschillende sites.

Edit: @oco1979 De TS woont in Polen, dus zijn dochter mogelijk ook, dus blijft de auto in Polen.

ergees

Lid
@oco1979 het is zoals cordoba al aangaf mijn dochter studeerdt mechatronica in Wrocław, en heeft hier(Polen) een (nieuwe) auto nodig :), Maar de autohandel hier is door en door verrot, het valt niet mee om hier iets betrouwbaars te vinden.Vandaar dat we alleen nog maar prive zoeken.

ergees

Lid
@DJSmiley het vinnr is bekend nml:TMBHS21Z782076370 ook de history, maar ik kan ook in belgische databanken niets terugvinden mbt wel of niet DPF in deze auto, de eigenaar geeft aan dat er officieel geen DPF inzat, en dat is precies wat we zoeken.
Dit is de historie:
2007
Osobowy.png
Rok produkcji
24.11.2007

pierwsza-rejestracja.png

Pierwsza rejestracja za granicą

09.06.2011

pierwszy-wlasciciel.png

Pierwszy właściciel w Polsce

Właściciel: osoba fizyczna

Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: wielkopolskie

17.08.2011

pierwsza-rejestracja-w-polsce.png

Pierwsza rejestracja w Polsce

09.08.2012

badanie-techniczne.png

Badanie techniczne (ważne do 09.08.2013)

Rodzaj badania: okresowe

Wynik badania: pozytywne

13.08.2013

badanie-techniczne.png

Badanie techniczne (ważne do 13.08.2014)

08.09.2014

badanie-techniczne.png

Badanie techniczne (ważne do 08.09.2015)

Ostatni zarejestrowany stan licznika: 156 577 km

(Uwaga. Stan licznika gromadzimy od 2014)

14.09.2015

badanie-techniczne.png

Badanie techniczne (ważne do 14.09.2016)

Ostatni zarejestrowany stan licznika: 168 264 km

17.09.2016

badanie-techniczne.png

Badanie techniczne (ważne do 17.09.2017)

Ostatni zarejestrowany stan licznika: 183 855 km

23.09.2017

badanie-techniczne.png

Badanie techniczne (ważne do 23.09.2018)

Ostatni zarejestrowany stan licznika: 201 402 km

04.03.2018 15:43:24
end-of-timeline.png

Wygenerowanie raportu

Podsumowanie zdarzeń:
Właściciele (od rejestracji do wygenerowania raportu): 1

Współwłaściciele (od rejestracji do wygenerowania raportu): 0

Stan aktualny:
Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: wielkopolskie

Polisa OC: aktualna

Badanie techniczne: aktualne

Liczba właścicieli: 1

Liczba współwłaścicieli: 0

Huibert

Forumguru
Op tdiclub.nl klikken op wiki en dan op motoren dan krijg je een lijst met alle motortypen klikken op de betreffende motorcode en dan kun je alle gegevens behorende bij dat type bekijken. Bij milieu staat dan of er wel of niet een catalysator en roetfilter bijhoort, de BLS heeft bv. altijd een roetfilter.

ergees

Lid
@Huibert reuzebedankt nu heb ik het gevonden:yeehaa:
@peter036 mijn fout ik dacht dat google translate het makkelijk met 1 muisklikje zou vertalen, maar dat werkt niet helemaal lekker, belangrijkste info was dat de auto sinds de import in 2011 maar 1 eigenaar heeft gehad, en dat wekt vertrouwen

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan