Lin. lambdasonde uitlaatgascilinderij 1/aanp. pompstroomonderbreking

benros

Lid
Hallo,

Sinds enige tijd (had) ik een indicatielampje branden van het uitlaatgascontrolesysteem.

Ik heb de storing(en) uit laten lezen, en gaf het volgende aan:
Storing 18359 (Ventilator -2- voor koelsysteem -V177 (te stroef/geblokkeert) EN
Storing 19617 (Lin. lambda.) P3161 008
Voor Storing 19617 heb ik een nieuwe lambdasonde gekocht (a € 200,-) echter nu is de (storings) melding verdwenen.

Heeft iemand enig idee of ik alsnog het onderdeel (zie storing 19617) moet vervangen:icon_smile_question, van de dealer heb ik begrepen dat het gevolgen zou kunnen krijgen voor de katalysator.:722:

Alvast dank voor ieders reactie,
Ben

hemi24

Forumguru
Als je de lambdasonde door het juiste exemplaar hebt vervangen en de storing is weg, lijkt me de zaak hiermee opgelost, of zie ik iets over het hoofd?!?

Rallye

Forumguru
Volgens mij bedoelt benros dat de storing is verdwenen voordat het onderdeel ingebouwd is......

Antera

Donateur
Nu de storing weg is blijkt dat de ECU gezien heeft dat er nu op het moment niks mis is en dat hij de foutcode gereset heeft. Of heb je hem zelf toevallig gereset en is hij daarna niet meer terug gekomen?

zolang deze weg blijft zou ik geen actie ondernemen en wacht of de storing alsnog terug komt. Komt hij alsnog terug en is het weer de lambda dan vervangen.

Zolang het MIL lampje niet brand is er geen reden tot zorgen voor de motor anders zou het MIL lampje wel weer oplichten. Je kan hem natuurlijk ook preventief vervangen

Bovenaan Onderaan