Linker voorportier gaat niet open met afstandbediening

eholierh

Nieuw lid
Het linker voorportier van mijn octavia combi gaat niet open met de afstandbediening op mijn sleutel,met de sleutel in het slot werkt alles normaal.
Mijn vraag hoe kan ik het portierhandel aan de binnenkant verwijderen zodat ik de bekleding weg kan halen om het een en ander na te kijken

Tachi

Actief lid
Met een schroevendraaier aan de onderkant het kapje van de greep richting buiten duwen. Als die eenmaal los is, kun je het hele instrumentenpaneel in je deur omhoogwippen.
Dan zijn zo'n beetje alle schroeven wel zichtbaar. Her en der zul je stekkers moeten loshalen, maar dat lijkt me voor de hand liggend. Controleer de stekkers van je slotmechanisme en raammotor op corrosie.

eholierh

Nieuw lid
Hallo Tachi bedankt voor je reactie maar mijn vraag is eigenlijk of het handel waarmee ik het portier open nadat alles gedemonteerd is samen met de bekleding mee los komt of dat het handel apart gedemonteerd moet worden,de schroef waarmee het frame van het handel vast zit had ik er ook uit maar het handel lukte mij niet.
Hopelijk heb jij een antwoord en wacht ij af met vriendelijke groet,Eef

Ronnie

Forumguru
Ik heb de handleidingen geplaatst in het Download centrum, eentje voor de binnenbekleding en een voor de Buiten handgreep- en het portierslot.

eholierh

Nieuw lid
Hallo Ronnie.
Hartelijk bedankt voor je reactie met handleiding heel nuttig ik denk wel dat ik er mee weg kan.
met vriendelijke groet Eef.

Tachi

Actief lid
Niet goed gelezen (stom). De handel zelf zit vast aan de portierbekleding. Maar de plaatjes van Ronnie maken e.e.a. wel duidelijk.

eholierh

Nieuw lid
Hallo tachi niks stom maar bedankt en inderdaad met de handleiding welke Ronny doorstuurde kom ik wel weg,
bijzonder fijn deze technische ondersteuning via het skodafoum,bedankt met vr.groet.Eef.

ik zit met hetzelfde euvel. bestuurdersdeur doet niet meer mee. hoe heb je het uiteindelijk opgelost?
Waar kan ik de fotos van Guru :worshippy: Ronnie vinden over het weghalen van de bekleding?

Ik kan geen download center vinden op de site?

Kijk ik met mijn neus?:confused:

eholierh

Nieuw lid
Hallo Mavando.
Ga in Skodaforum onder jouw bericht naar het bericht van Ronnie d.d. 21 april 2011 handleiding geplaatst in download, klik vervolgens op de naam Ronnie,klik dan het regeltje zoek in alle berichten,ga vervolgens naar pagina 30, ga naar het hooftstuk octavia 1 demontage bekleding voorportier,klik in het bericht van Ronnie op
octavia 1 "montageoverzicht deurbekleding vooraan.doc."
klik vervolgens in het venster dat nu verscheint op "open" en voila de schema's.
Het instrumenetenpaneeltje verwijder je door met een schroevendraaier aan de onderkant het kapje richting buiten te duwen als dit los is het panel omhoog duwen dan zijn de schroeven zichtbaar en wat stekkers los nemen.
Het portier handel zelf blijft zitten dit zit vast aan het portier alleen het kapje losnemen

Antera

Donateur
kwaaltje O1/Golf 4/ Fabia / Passat enz enz

microswitchen aan kapot of de soldeerpunten in de motor raken los

kwaaltje O1/Golf 4/ Fabia / Passat enz enz

microswitchen aan kapot of de soldeerpunten in de motor raken los

tja heb hem al 7 jaa4r en 240.000 km verder.

wel jammer dat er steeds iets is. distributieriem (2e keer) alle ramen mechanisme. dynamo, waterpomp nog even en hij is eer nieuw.....

in ieder geval dank voor de reactie.

Hoop dat dit leesbaar is snap forum nog niet helemaal.

Bovenaan Onderaan