Linker zijde gaat niet mee op slot, "emergency" slot werkt niet

bonnyskoda

Nieuw lid
Na het herstellen van het open en dicht gaan mijn rechter-raam met de drukknop aan de linkerzijde werkt nu het slot system niet meer aan de linker zijde.

Alles aan de rechter zijde de tankdop en de achterklep gaan op slot maar de twee deuren links gaan niet op slot.

Ik kan de voor deur wel met de sleutel op slot doen maar de achter deur niet.

Volgens mijn engelse gebruks aanwijzing kan ik de linker achter deur met een "emergency" slot vast doen maar dit werkt niet. Misschien heeft dit met elkaar te maken?

Wat kan hier fout zijn en hoe los ik het op

bonnyskoda

Nieuw lid
De noodvergrendeling zit achter een hard dopje net boven het deurslot. Verwijder het dopje en duw met een schroevendraaier aan de boven kant van de opening een pal naar achteren en sluit de deur. Deze deur kan nu niet meer van buiten worden geopend. Wel van binnen. Deze vergrendeling zit op elke deur

om1

Senior Member
Het is een tijdelijke oplossing om een deur af te sluiten voor het geval hij niet meer afgesloten kan worden dmv de CDV, totdat het slot gerepareerd kan worden. In de tussentijd kan dan de deur niet van buiten worden geopend.

Om de deur te repararen ga je in de auto via een andere deur en maakt de vergrendelde deur open van binnenuit.

turboturbo

Forumguru
Oh, zo. Dan snap ik de 'emergency' er aan :) Anders rij je natuurlijk met een niet afsluitbare auto rond al die tijd....

bonnyskoda

Nieuw lid
Precies. Maar dat is opgelost. Nu weer terug naar mijn problem.

Waarom vergrendelen de deuren aan de linkerzijde niet?

turboturbo

Forumguru
Is een rotte microswitch / deurslotmodule al gesuggereerd? Die stuurt de deursloten aan en kan een eigen leven gaan rijden. In Apeldoorn is iemand die m kan vervangen....

om1

Senior Member
Als er twee deuren tegelijk zijn uitgevallen lijkt dit meer een bedradingen probleem als gevolg van de andere reparatie. Zekeringen checken kan natuurlijk ook nooit kwaad.

bonnyskoda

Nieuw lid
De linker voor deur werkt weer. Maar de achter niet en kwestie van indrukken van de connecties.
Maar hoe is de achterdeur dan aangesloten?

Bovenaan Onderaan