Linkerkant dashboard openmaken

EdZ

Donateur
Ik heb al zitten zoeken in topics en het downloadcenter maar geen resultaat. Dashboardkastjes en consoles uitbouwen komt blijkbaar vaak voor, maar ik moet nu aan de linkerbovenzijde van het dashboard zijn en kan daar niks van terugvinden. Wie weet of het mogelijk is om dat open te krijgen?
Er rammelt daar iets en daar kan ik slecht tegen. Op bijgaande foto (niet van mijn auto trouwens) heb ik in het rood aangegeven waaronder ik wil kijken. Ik heb het via het ventilatierooster geprobeerd maar kan er dan niet bij. Het tellerhuis verwijderen zou mogelijk al helpen. Denk dat ik die er wel uit krijg, maar niet zonder schade.....
dash.jpg

Ronnie

Forumguru
Via de zekeringskast aan de linkerzijkant van het dashboard?
Anders de onderplaat (onder het stuur), kom je ook een heel eind.....

EdZ

Donateur
Dat kan ik natuurlijk proberen. Iemand enig idee wat er daar onder het dashboard zit? Dan weet ik wat er zou kunnen rammelen...

EdZ

Donateur
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid rammelt inderdaad iets dat los zit. Alleen is de vraag "wat?". En daarna "Hoe zet ik het vast?"...

Blackokkie2

Forumguru
Ik denk dat je er het makkelijkst bij komt door het zijpaneel eraf te halen(plastic afdekkap die je ziet als je de deur open hebt).

Joske

Forumguru
of iets van steentje of herfstvruchten die in je parafanbak zitten? misschien zie je het wel zitten als je eens kijkt met een lampje.

EdK

Forumguru
EdK, het moet toch juist vastgezet worden? Ga jij hem adviseren om het los te maken.:D
Hebt ik ergens een advies gegeven dan ?
Heb t er alleen over dat je er pas achter komt zodra je eerst wat anders hebt losgemaakt en kunt zien wat er los is.

Antera

Donateur
Is het niet het dasboard wat rammelt. Stop een stuk karton tussen het raam en dash of a-style en dash. Kijk of het dan weg is

EdZ

Donateur
Mogelijk, het gerammel houdt op als ik met m'n hand op de bovenkant druk, ondanks dat dat niet zichtbaar los zit. Maar eronder tikt iets er tegenaan. Ik zie alleen niet hoe dat deel vast zit (geklikt of geschroefd?) dus durf er geen schroevendraaier tussen te zetten. Ter info: net als bij de fabia is de bovenkant van een ander materiaal, dus een soort extra "laag". Ik zal van de week eens kijken of ik er van onderaf bij kan.

Joske

Forumguru
in bijlage vindt je alvast de manual voor het uitbouwen van je instrumentenpaneel. Misschien dat sommige detailtekeningen van pas kunnen komen voor het losmaken van bepaalde onderdelen. Succes

P.S. ik heb maar gewoon bouwjaar 2011 genomen aangezien ik niet echt wist wel bouwjaar jij hebt

Bijlagen

• instrumentenpaneel uitbouwen Roomster 2011.pdf
    239,1 KB · Weergaven: 34

EdZ

Donateur
Dankje wel Joske. Blijkbaar stond ie er wel. Maar ik zocht op dingen als "tellerhuis" en zo..."instrumentenpaneel" had ik even gemist :banghead:

EdZ

Donateur
Van onderaf kan ik er dus niet bij :-). Over een poosje eens kijken of ik het instrumentenpaneel eruit kan halen. En kijken waar de lekkage vandaan komt die ik ineens tegenkwam (onderzijde mat bestuurderszijde is nat, er omheen is het droog). Ik blijf bezig zo...

baa

Nieuw lid
in bijlage vindt je alvast de manual voor het uitbouwen van je instrumentenpaneel. Misschien dat sommige detailtekeningen van pas kunnen komen voor het losmaken van bepaalde onderdelen. Succes

P.S. ik heb maar gewoon bouwjaar 2011 genomen aangezien ik niet echt wist wel bouwjaar jij hebt
hoi joske,
ik heb een fabia 1.2 tdi uit 2010 waarvan ik het instrumentenpanel moet uitbouwen heb je daar ook een manuel voor?

EdZ

Donateur
Nee, geen parkeerkaartklem. Wat wel, daar ben ik nog niet uit. Ga ik verder naar kijken zodra het waterprobleem is opgelost...Ik kan er in ieder geval niet onderaf bij en het instrumentenpaneel heb ik er nog niet uit kunnen halen. Lijkt nogal breekbaar allemaal...

Bovenaan Onderaan