Linkerspiegel klapt niet meer in

Bskoda

Nieuw lid
Beste mensen,

Ik heb een vraag over mijn Skoda Octavia combi 1.6 diesel uit 2014. Gisteren heb ik op afstand het bestuurdersraam geopend met de afstandsbediening hierbij ging de linkerspiegel niet helemaal open maar de rechter wel. Nu kan de linkerspiegel niet meer open of dicht en de rechtersspiegel gaat ook niet elke keer mee open. Het verstellen van het binnenwerk van de beide spiegels werkt nogwel. Wat zou dit kunnen zijn? Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Bob

hemi24

Forumguru
Welkom Bob!
Misschien wil je even de moeite nemen om je voor te stellen in het Meet & Greet deel van dit forum?

Bij openen van de ramen met de afstandsbediening zouden alle (electrische) ramen mee moeten gaan...
Waarschijnlijk zijn niet alle ramen goed ingeleerd v.w.b. de eindstanden; heb je al geprobeerd de spiegels in- en uit te klappen met de schakelaar op het bestuurdersportier?

Probeer eens de open knop heel lang in te drukken (zodat alle ramen mee open gaan).
Daarna sluit knop zeer lang induwen tot alles weer toe is en de spiegels inklappen.

Een truc die wel meerdere kleine kwaaltjes oplost :)

Bskoda

Nieuw lid
Welkom Bob!
Misschien wil je even de moeite nemen om je voor te stellen in het Meet & Greet deel van dit forum?

Bij openen van de ramen met de afstandsbediening zouden alle (electrische) ramen mee moeten gaan...
Waarschijnlijk zijn niet alle ramen goed ingeleerd v.w.b. de eindstanden; heb je al geprobeerd de spiegels in- en uit te klappen met de schakelaar op het bestuurdersportier?

Hallo Hemi24,

Dankjewel voor uw reactie!
Oke is goed ik ga me daar nog even voorstellen. Ja dat klopt maar deze stond ingesteld op alleen bestuurdersraam. Met de schakelaar aan het bestuurdersportier gaat alleen de rechterspiegel open en nog nog een keer klikken weer dicht.

Met vriendelijke groet,

Bob

Bskoda

Nieuw lid
Probeer eens de open knop heel lang in te drukken (zodat alle ramen mee open gaan).
Daarna sluit knop zeer lang induwen tot alles weer toe is en de spiegels inklappen.

Een truc die wel meerdere kleine kwaaltjes oplost :)

Hallo Stephen,

Dankjewel voor uw reactie!
Dit heb ik ook geprobeerd maar dan gaat de rechterspiegel soms wel en de andere keer niet mee.
De linkerspiegel gaat helaas nog niet verder open of dicht.

Met vriendelijke groet,

Bob

Bskoda

Nieuw lid
Accu even ontkoppelen zodat alles stroomloos is.
Daarna opnieuw proberen.

Hallo Spike

Dankjewel voor je reactie!
Dit heb ik net ook geprobeerd, ik heb 2 minuten de pluspool los gehad. Met de knop op de portierskant gaat de rechterspiegel wel open en dicht alleen de linker nog niet. Maar met parkeren gaat de rechter ook niet meer dicht terwijl die dat eerst altijd wel deed.

Met vriendelijke groet,

Bob

Guidje

Nieuw lid
Beste Bob, is dit uiteindelijk wel opgelost? Zo ja, wat was het mankement. Ikzelf zit nu met hetzelfde probleem. Zelfs de twee verschillende autosleutels doen iets anders. Erg grappig.

Met vriendelijke groet, Gieter een eerste eigenaar/bestuurder van een O3 1.6 TDI uit 2014.

Bovenaan Onderaan