Linkervoorportierruit

jeve2

Lid
Goedenavond mede-forumers,

heb een kleine vraag :

als ik mijn voorportierruit open doet, elektrisch en je houdt de knop wat langer in dan gaat hij automatisch naar beneden, dat is normaal.
Maar als ik hem dicht wil doen en de knop wat langer inhoudt doet hij dit niet.
cry.gif

Kan ik dit op de een of andere manier "resetten" want ik ben ervan overtuigd dat dit vroeger wel kon.
yipi.gif
yipi.gif

Ronnie

Forumguru
Volgens mij was het zo: Raam naar boven, knop vast blijven houden, wanneer de ruit boven op het eindpunt is de knop nog enkele seconden vast blijven houden.

Antera

Donateur
je zou inderdaad het raam naar boven moeten doen en dan ng +/- 5 seconde vasthouden om dit weer in te leren al is mijn ervaringen dat er auto's zijn die om een of andere reden dit niet altijd meer willen inleren. accu los en deze weer erop zetten na een paar minuten is resetten daarvan en kan je alle ramen opnieuw inleren door bovenstaande te herhalen ook naar beneden

Cordoba

Forumguru
Volgens mij gaat de vraag van de TS niet over het inleren, maar over het feit dat als ie bijvoorbeeld het raam naar beneden gedaan heeft voor een kaartautomaat bij een slagboom, dat ie de knop vast moet blijven houden om 'm weer dicht te doen. (en het raam dus niet automatisch sluit als je de knop pakweg 2 seconden vasthoudt).

Antera

Donateur
TS= Topic Starter

en dat het raam niet meer dicht gaat vanzelf ( comfort sluiting) kan dus zijn omdat deze niet ingeleerd is en daarom dus even proberen dit opnieuw te doen

Antera

Donateur
dan ben je de volgende die ik met dit probleem tegen kom. Waar dit in zit is mij tot op heden niet bekend. je zal ook een foutcode hebben met uitlezen dan. Ik heb het vermoeden dat dit in de raammodule zit maar heb dit nooit kunnen achterhalen. Veel golf 5 modellen hebben diezelfde klachten

Gijs

Lid
Het automatisch op en neer gaan van het portierraam werkt bij mij ook niet meer. Tevens werkt bij mij de knop voor de blokkering van de achterramen niet meer. Is dit bij jou ook het geval?

jeve2

Lid
Of de blokkering niet meer werkt weet ik niet, niet geprobeerd..............
Maar het inlezen werkt inderdaad niet meer bij mij.
Hij is nog niet uitgelezen maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit probleem ontstaa is nadat de accupolen eraf zij geweest en toen hij wat foutmeldingen gaf (abs lampje bleef branden) en deze ge-rest zijn.

Bovenaan Onderaan