links rijden

Hoi,

deze zomer ga ik met de skoda fabia combi naar Groot-Brittanië. Nu blijkt dat tijdens de vakantie, de rechterkoplamp (voor een gedeelte) dient afgeplakt te worden om de tegenligger niet te verblinden.

Heeft iemand hier enige ervaring mee? Naar het schijnt kosten de stickers die ze op de ferry verkopen nogal veel. Bij de dealer zijn ze ook te koop, maar het goedkoopste lijkt me gewoon via tape. Originele stickers worden immers nogal eens vaak gepikt in Groot-Brittanië. Dus, als iemand een fotootje, of enige ervaring hiermee heeft, gelieve een postje achter te laten.

EdK

Forumguru
Als je weet dat je alleen overdag rijdt in engeland dan heb je die stickers niet nodig !
Het is alleen maar om het verblinden tegen te gaan van je koplampen naar de tegenliggers toe !!
That's it !! Maar indien je snachts gat rijden dan is het raadzaam om ze aan te schaffen !!
Of even op internet zoeken welke sevtoren afgeplakt moeten zijn op je koplamp en deze met stift merken, Rol tape meenemen en klein mesje en de 1 of 2 nachten da je gaat rijden dan even afplakken !

succes

Ik had gehoopt dat iemand deze sectoren van een fabia koplamp kon vertellen/tonen. Bij mijn weten staan er geen lijntjes, driehoekjes of markeringen op de koplamp.

EdK

Forumguru
dat zou ik ook niet zo weten maar ANWB verkoopt ze ook als goed is !!
Maar doe eens een search met Google , misschien kom je wat plaatjes of tekeningen tegen !
Als ik goed heb is het een standaard gegeven en dus niet wagen afhankelijk !!
Succes met zoeken en indien je wat vind laat dan voor je medeforumleden even een link of plaatje achter zodat anderen in de toekomst er ook plezier van kunnen hebben
!!

Gieliovd

Forumguru
Het heet een anti-dazzle deflector volgens mijn bronnen.

Ook voor UK reizigers welke naar deze kant komen is het handig gezien zij dus links rijden en rechts en voor ons andersom.

Kan zo gauw niks nuttigs vinden.

Gieliovd

Forumguru
Hoe vindt je deze:

Young drivers

You can pass the UK driving test at 17, but you can’t drive in France till you’re 18, and for the first two years after passing your test you mustn’t exceed 110 kph on the motorway there either.

Heb ik ff lopen blazen in Frankrijk dat ik net 18 was :D

EdK

Forumguru
Had ik idd ook gelezen. En, al iemand extra informatie gevonden?

toevallig gister in supermarkt een autoblad in de hand en daar stond in dat ze op de ferry ( wist je al ) halfords en ANWB winkels te koop zijn !!
zijn wagen gebonden kreeg ik indruk van
maar ff langsgaan met je meetlint en camera of papier en pen en je komt een stuk verder !!

succes

Fabia

† In Memoriam
Ik heb 'm toendertijd voor mij Opel Combo bij Halfords gehaald. Trouwens met een Opel Combo in engeland rijden is niet echt prettig. Je ziet echt helemaal niks. Het was maar goed dat ik een passagier bij me had die voor me kon kijken.

Vacaro

Senior Member
Men gaat in GB ook het rechtsrijden invoeren, met eerst een testperiode van zes maanden voor personenvoertuigen.
Als dit goed gaat, zal men de vrachtwagens ook rechts laten rijden.

Gieliovd

Forumguru
Vooral dat stukje over die testperiode is handig. Vrachtverkeer links, personenverkeer rechts. Heel GB éénrichtingsverkeer.

No more congestion!

Dat zie ik niet gebeuren, eigenwijs volk aan de overkant.

Roco

Lid
Is wel een oud topic, maar wij gaan deze zomer naar Wales, dus moest ik weten hoe de koplampen (projector koplampen) af te plakken.
Hierbij een foto met uitleg
KOPLAMPSTICKER FABIA II 2008.jpg

floyd2

Forumguru
Het plaatje is van een Fabia II, maar je post in het Fabia 1-deel van het forum.

Buiten dat,volgens mij hoef je op een projectorlamp geen stickers te plakken maar zit er in de koplamp een plaatje waarmee je "m op de engelandstand kunt zetten!

Bovenaan Onderaan