locatie relais achterruitenwisser?

Hallo allemaal,
Ik zou graag willen weten waar het relais van de achterruitenwisser zich bevind?
Is daar makkelijk bij te komen?
Alvast bedankt,groet Patrick.

P.S het gaat om een fabia hatchback 2.0 Mpi uit 2003

als je uw deur open doe dan zie je langs de zijkant van uw dashboard en plastiek dekseltje dat moet je voorzichtig wegnemen met een schroevendraaier en daar achter bevindt zich uw relais.

Ronnie

Forumguru
Achter dit kapje zitten slechts de zekeringen, de achterruitenwisser wordt niet door een relais aangestuurd!
Deze "zaken" worden centraal aangestuurd via de boordnetcomputer, ook de intervaltijden, deze module (computer) bevindt zich in de bestuurdersvoetenruimte onder een afdekplaat (verwijderen) naar boven kijken en dan zit ie onder het instrumentenpaneel (klokken)

@ Patricfabia:Mag ik vragen waarom je ernaar op zoek bent? Je kunt aan deze module niets repareren of vervangen, hooguit met VAG-com wijzigingen aanbrengen!

Hey Ronnie, ik zit nog steeds met het probleem dat mijn achterruitenwisser het soms niet doet.nu is het zo dat als de auto net gestart is (koud) de ruitenwisser perfect werkt(niet altijd) maar er daarna compleet mee stopt.ik dacht dus aan een relais.vandaar.

Ronnie

Forumguru
Ik heb al eens eerder geschreven dat je een lampje aan moet sluiten i.p.v. de ruitenwisser, kun je in de spiegel onder het rijden zien of ie werkt of niet....
Brandt het lampje normaal,(ook op interval), is de motor kaduuk.

ronald_j

Actief lid
Het viel me ook op dat de bedrading met de achterklep meescharniert. Daardoor zou hij ook stuk kunnen gaan. Als je testlampje dus niet werkt dan is de volgende stap he testen of de bedrading nog ok is. (lijkt me)

:1761:Eindelijk,het probleem is opgelost! het probleem zat hem in het scharnierende gedeelte.rubber en draad waren ingesleten.isolatietape eromheen en klaar! bedankt allemaal voor jullie reacties.groet Patrick.

Gieliovd

Forumguru
Ik wist niet dat het door de comfortmodule werd aangestuurd.

Ik rij zakelijk wel eens een Renault Kangoo en daar werkt hij op een relais. Dat ding klikt zo luid dat het bijna zeer doet aan je oren.

Bovenaan Onderaan