Lofzang

sitechris

Donateur
Even een lofzang op de Octavia als ideale vakantieauto

- Giga kofferbak
- Lekkere strakke wegligging op de Autobahn. Niet te hard, niet te zacht en als je echt hard gaat prima weggedrag, besturing etc
- Heerlijke trekkracht van de TDI
- De bediening van de Octi is echt ideaal. Alle knopjes zitten waar het moet zitten.
- Ruimte voor passagiers

Kortom, de ideale vakantieauto. Moest het even kwijt :)

LenK

Forumguru
Deels mee eens (heb geen TDI).
Ik heb op vakantie de O2 ook als prima reisgenoot ervaren, maar helaas ga ik niet altijd op vakantie.

In de bebouwde kom vind ik de O2 namelijk niet zo ideaal, vering is dan echt niet comfortable + kraakt + luidruchtig onderstel.

ougie

Forumguru
Wat sitechris al schreef, en dit ook met caravan erachter.
Ook het verbruik is prima in vergelijking met vergelijkbare andere auto's, zeker met sleurhut.

Octaviarijder

Actief lid
Ik heb er net 4900 km opzitten met mijn O1 en kwam ook met een goed gevoel terug. Echt geen enkel probleem gehad op een betonnen trap na die geen voorrang gaf.

jurjen

Lid
Mijn Octy is dit jaar meegweest naar Corfu (boot vanaf Venetie) en dat is mij bijzonder goed bevallen. Ietsje minder vermogen dan Sitechris met een ongetunede 1.9 TDI en ook een pedaaltje minder, de DSG doet het ook in de heuvels en bergen fenomenaal.

___JC___

Forumguru
Ik ben m momenteel aan het gebruiken als klusbus tijdens het verbouwen.
Kan eigenlijk ook niks negatiefs bedenken. Ja hij maakt een hoop herrie maar verder top!

EdK

Forumguru
Ik heb er net 4900 km opzitten met mijn O1 en kwam ook met een goed gevoel terug. Echt geen enkel probleem gehad op een betonnen trap na die geen voorrang gaf.

jaja !! die trap zal wel van rechts gekomen zijn !!!! Of je reed achteruit en dan vervallen al je rechten !!

Octaviarijder

Actief lid
En inderdaad ik reed dus achteruit. Mijn vrouwtje stond daar om te zeggen wanneer ik moest stoppen, ik moest echter net een hobbel over en gaf daarbij iets teveel gas. Het gevolg was een harde schreeuw van mijn vrouwtje en een harde bonk van mijn O1. Gelukkig niet teveel schade en ik heb mijn vakantie er dan ook niet door laten verzieken.

EdK

Forumguru
Het gevolg was een harde schreeuw van mijn vrouwtje en een harde bonk van mijn O1. Gelukkig niet teveel schade en ik heb mijn vakantie er dan ook niet door laten verzieken.

Kennen ze hard schreeuwen he ??? harder dan die bonk van je O1 !!!

Bovenaan Onderaan