Log van laadsessies?

nicodw

Nieuw lid
Hallo is er een manier om een logfile van de laadsessies van mijn Skoda Enyaq terug te vinden? Zelf als gebruiker of eventueel bij Skoda servicepunt?
Door een defekt is mijn thuislaadpaal een aantal maanden ongemerkt offline geweest en die hield heel die tijd geen data bij van de laadbeurten. Nu moet ik voor die periode te weten komen hoeveel kwh er wanneer is geladen.
Kan dit uitgelezen worden?

Alvast bedankt!
 

nicodw

Nieuw lid
Bedankt, die kende ik niet. Hij houdt idd alles bij, maar kan blijkbaar geen data ophalen uit de Skoda-app voor het verleden. Het probleem is dus niet opgelost: hoe haal ik die historische data uit de wagen of app?
 

Japanese Power

Donateur
Alle externe apps meten de actuele overdracht maar zijn niet gemaakt om in de historie te graven. Enige optie is de dealer maar ik geef je weinig kans.

Kun je niet op basis van je oude verbruik wel de data gebruiken en een ruwe gemiddelde berekening maken en deze aan je werkgever overleggen met de uitleg van waarom. Gaat toch ook niet om een bedrag van 4 cijfers…
 

EdK

Forumguru
Als je massel hebt dan zit er een KWh meter in de laadpaal verwerkt met LCD venster en kun je in iedergeval de eindstand van de meter aflezen.
Maw kun je redelijk inschatten wat er uiteindelijk is gebruikt in totaal.
Per laadbeurt zal je dus afhankelijk blijven van derde !!??

Maar misschien wijsheid om in je meterkast dus een eigen KWh meter te plaatsen ter controle van de app.
En dan bv een CEMM module erbij zodat je je eigen registratie erbij hebt ter controle.
Zijn ook tegenwoordig meters (MID) met wifi te verkrijgen https://www.homewizard.com/nl/kwh-meter/
Kun je zelf de boel ook bijhouden voor als die mooie app de geest geeft zoals je nu hebt ondervonden.
Maw je bent niet van derde afhankelijk !
 

nicodw

Nieuw lid
En is de storing intern of extern veroorzaakt. En is de paal privé of van je werkgever.
De storing was eigen aan de laadpaal, was een soort testmodel met bèta-software aangeboden door werkgever. Maar die liet het dus afweten, sloeg geen historiek op en laadpaal ging uiteindelijk total loss. Ik zoek dus nu mogelijkheid om de laadhistoriek uit de wagen te halen, lijkt me logisch met al die elektronica dat dit bijgehouden wordt
 

Tees

Donateur
Ik denk zeker dat dat bijgehouden wordt, maar of het beschikbaar is voor derden is zeer de vraag. Data is waardevol dus de beheerder van die data deelt dat gemiddeld genomen niet graag.
 

Japanese Power

Donateur
Ik kreeg vorig jaar op aanvraag van de laadpaalbeheerder een logfile van dik 100MB per WeTransfer. Dit omdat ik toen al die laadellende had na de MEB update. Maar goed. Dat is info uit de laadpaal en niet uit de auto. Het zal vast ergens staan in je auto naar erbij komen is een ding. En de flexibiliteit van de huidige dealers is vaak ver te zoeken, laat staan met deze niet standaard vraag…
 

EdK

Forumguru
En de flexibiliteit van de huidige dealers is vaak ver te zoeken
Of zullen we het kennis noemen ?
Denk dat je al een elektronica nerd bij dealer moet hebben om zoiets al voor elkaar te krijgen.
Was afgelopen week even bij de dealer met me bedrijfs caddy voor nieuwe accu.
En die monteur zei ook al, we moeten steeds meer over elektra / software weten dan waar ik voor opgeleid ben.....
 
Bovenaan Onderaan