Logo op de 5de deur achter

C

Creep

Kan iemand me vertellen of het grote logo op het achterdeksel gekleefd is of niet ?
Het gaat om een fabia advantage 2001
Ook wou ik graag weten of het logo met opschrift '1.4 mpi' onder het opschrift fabia, aan de rechtse kant van de 5de deur ook gekleefd is of niet?
Het opschrift 'fabia' heb ik reeds mooi kunnen verwijderen.
bedankt alvast !

turboturbo

Forumguru
Wist niet dat er typeplaatjes waren met de tekst '1.4 MPI' waren voor de Fabia II (dacht alleen 'MPI')

Maar op de Fabia I is het zo, dat je die met een stukkie vis of flos draad gewoon los kunt trekken (iets verwarmen helpt; bijv. een paar uur in de zon parkeren)

EDIT: ik zie dat je een Fabia I hebt (getuige het bouwjaar) daarvan is het type plaatje gewoon een vlak embleem, met een kleef-kussentje achterop. Die trek je zo los met wat beleid. Eventuele lijmresten voorzichtig verwijderen (niet schuren, pas op je lak)

Ik heb juist een type plaatje heb besteld en erop geplakt: http://www.skodaforum.nl/board/f45/zonder-type-aanduiding-achterzijde-8012-14.html#post229582

C

Creep

@turboturbo
bedankt voor je reactie!
ik heb deze fabia nog maar net in m'n bezit, was van m'n pa.
Is wel al 11j oud maar heeft slechts 30000km op de teller en zit er zeer goed uit.
hij ruikt nog naar nieuw :-)
Het opschrift fabia was wat verweerd en daroom besloot ik maar om dit eraf te halen, ging zeer goed.
Het 1.4mpi embleem leek me echter stevig vast te zitten en vandaar m'n vraag hier.
Ook bedankt voor de tip om het met een visdraad of floss draad te doen.
Je type plaatje ziet er cool uit !
Bedankt

turboturbo

Forumguru
30.000? Wat heeft die al die jaren dan gedaan? Dan kan ik me voorstellen dat die als nieuw ruikt. Hopelijk is de motor niet te lui geworden?

Je kunt evt. ook nieuwe type plaatjes bestellen. Ik heb evt. nog de letters 'Fabia' over (splinternieuw, dus), die mag je voor 5 euro wel hebben, incl. verzending. Let op: als je ook die '1.4 MPI' ook wilt, en als je die nieuw besteld, komt die mét de letters 'Fabia' erbij. Dus dan heb je aan mijn aanbod niks. Ik betaalde destijds dacht 20 ~ 25 euro voor de letters en het motortype-plaatje. Maar dat weet ik niet zeker meer, als het een tientje is geweest, zou het ook kunnen :rolleyes:

Succes met km's erop zetten!

C

Creep

@turboturbo
M'n pa is op leeftijd en sinds hij deze fabia had reed hij enkel overdag en bij droog weer.
En dit ongeveer om de 2 maanden, vandaar dus.
ik heb er af en toe ook is mee gereden en mijn voet is wel zwaarder, dus gaat wel meevallen kwestie luie motor.
Bedankt voor het aanbod, maar nu vind ik het zonder tekst ook wel cool. Een blanco kofferdeksel heeft ook wel iets.
Ik ga nog proberen om het 1.4mpi embleem er ook af te krijgen met uw tip.
Bedankt

turboturbo

Forumguru
maar nu vind ik het zonder tekst ook wel cool. Een blanco kofferdeksel heeft ook wel iets.
Zo denken er meer over, hier op dit forum. Succes! :xyxthumbs:

P.S. je hebt een Fabia I (1) dus het eerste model. Daarvoor is een apart sub-forum, je zit nu in het Fabia-II sub-forum (voor je evt. volgende draadje)

Enne: ik rij ook alleen overdag, hoor! (maar niet alleen als het droog is :D Ik bedoel dat die auto gemiddeld 225 km per maand heeft gereden... Dat is nou wat mensen noemen een boodschappen autootje, denk ik :)

C

Creep

@turboturbo
Nu zie ik het ook dat ik op het verkeerde sub forum ben.
ik heb toch schrik om het 1.4 mpi logo eraf te halen, ik vrees dat het met twee pinnetjes is zoals het grote skoda logo bevestigd is.

turboturbo

Forumguru
@Creep: Vreest Niet! Geloof alleen! Ik heb toch al uitgelegd dat het niet zo is? :confused: Het is gewoon een plaatje met een sticker kussentje achterop. Niks creepy aan, hoor... ;) Ik heb hem er immers bij mijn Fabia zelf opgeplakt... Maar misschien kunnen anderen je hierin nog overtuigen.

C

Creep

@turboturbo
Inderdaad met een visdraad kwam het er turbo snel af :rolleyes:
ik vind het zo cool nu.
Spijtig van het ronde skoda logo, dit is wel met 2 pinnetjes.
nu heb ik via dit forum al wel achterhaald dat er een egaal zilver/crome vervanging bestaat.
dit zowel van achter als voor op de grill.
Ga ik toch is over nadenken.
Ook de reclame op het nummerbord houder vliegt eraf. Deze is nog van de garage waar hij gekocht is. Deze garage is er al jaren niet meer.
Bedankt voor de zeer handige tip.
ik heb hier al wat geleerd op het forum. Ook wat betreft luidsprekers achteraan in de fabia.
dit weet ik inmiddels ook op te lossen.

C

Creep

Inderdaad!
mooie velgen heb je trouwens.
Op de mijne staan deksels. Denk bij een volgende bandenwissel een set van velgen + banden in promo te zoeken.
Maakt het geheel toch wat completer zonder te overdrijven.

leslee

Forumguru
zo'n afdekplaatje voor over het skoda logo heb ik op de achterklep gehad, maar vond m niet echt netjes aansluiten.
hij gaat er niet echt overheen maar ligt er maar op.
en dan blijf je de diktekanten van je logo zien.
heb de mijne toen zwart besteld en dan zie je die chrome rand erachter
Fullspeed2008.jpg

foto is stamt uit 2008 overigens ;)

leslee

Forumguru
is volgens mij de beste oplossing.
heb ik uiteindelijk ook laten doen.
maar misschien is het niet nodig om de hele klep te doen.
zit tenslotte een lijn in de klep

C

Creep

Lijkt me ook het beste en het mooiste.
Ik ga het nu nog niet doen (of laten doen) en het logo laten hangen.
Voor de rest is de achterklep dan toch al blanco.

Bovenaan Onderaan