LongLife onderhoud wel / geen jaarlijkse inspectieservice nodig?

JdeGroote

Senior Member
Mijn Yeti is onlangs 3 jaar geworden. Op het Skoda informartie display de feestelijke melding 'Service nu!'. Dat leek me 12 maanden na laatste onderhoudsbeurt niet overeenkomstig LongLife onderhoud schema. De dealer liet weten dat melding in verband met de 3 jarige leeftijd was. Conform fabrieksvoorschrift moet de remvloeistof voor het eerst ververst worden.

Na uitvoeren verversen remvloeistof kreeg ik per telefoon de boodschap 'melding systeem' geeft aan dat inspectieservice nodig is, bij niet uitvoeren van inspectieservice vervalt mobiliteits garantie.

Opmerking dat bij LongLife onderhoud geen jaarlijkse inspectieservice nodig is in tegenstelling tot vast onderhoud werd weerlegd.

Skoda customer care behandelde mijn bezwaar.
Vanaf modeljaar 2014 zijn voertuigen uitgerust met een 2-kanaalsdisplay en geeft de auto aan wanneer de auto toe is aan een olieservice en wanneer aan een inspectieservice. In veel gevallen vallen deze 2 services samen in een ‘Longlife Onderhoudsservice’. Bij een inspectieservice wordt een groot aantal controles uitgevoerd. In deze inspectieservice wordt olie niet ververst waardoor het een relatief goedkope beurt is. Bij een olieservice wordt het oliefilter vervangen en de motorolie ververst. In uw geval vielen deze services niet samen en is uw voertuig conform de fabrieksvoorschriften onderhevig geweest aan een inspectieservice. Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Uitleg is m.i. niet conform tekst webpagina ,<https://www.skoda.nl/service/onderhoud/onderhoud-longlife> voordelen long life of vast interval.
Voor de record: LongLife service mei 2019 met kilometerstand 19.228 km., kilometerstand recente inspectieservice mei 2020 was 25.888.

Is jaarlijkse inspectieservice bij LongLife onderhouds-schema, wanneer kilometerstand en / of jaarinterval niet is bereikt het nieuwe sjoemelen?

hemi24

Forumguru
Mag ik vragen waarom de inspectieservice niet gelijk met het verversen van de remvloeistof is uitgevoerd?

JdeGroote

Senior Member
Mag ik vragen waarom de inspectieservice niet gelijk met het verversen van de remvloeistof is uitgevoerd?
Ter aanvulling: Inspectieservice is na verversen remvloeistof uitgevoerd om mobiliteits garantie te behouden. Tegen uitgevoerde inspectieservice tekende ik bezwaar aan. De dealer verwees me hiervoor naar Skoda Customor care.

Bovenaan Onderaan