Los kastje bij sleutel - afstandsbediening cv?

Bij de octavia zaten 2 sleutels bijgeleverd + een los zwart kastje met 2 knoppen.
Hier staat zowel binnen als buiten geen enkele vorm van identificatie of symbool op, wat me in de richting kan wijzen van het doel.

je zou zeggen AB is het meest logisch, maar auto reageert niet op het indrukken van de knoppen.

Kent iemand hier zo'n kastje en enig idee hoe dit ingeregeld zou kunnen worden (als idd blijkt dat dit AB voor CV is en geen garagedeur AB)? kastje sleutel.JPG

Skoda-MAN

Forumguru
@Adrianus Instructieboekje lezen kan helpen.
Het ziet er uit als de afstandsbediening van de extra verwarming.
Je kunt de verwarming aanzetten terwijl je nog aan het ontbijt zit te genieten.

Visitor538

Senior Member
Gaat het ledje wel branden als je een knopje indrukt.
Anders zou de batterij wel eens leeg kunnen zijn. :maakmegek:

So, dat zijn een hoop opties:
- LED gaat knipperen als ik een van beide knoppen indruk
-
Als er geen skoda logo of skoda naam op staat is het NIET van skoda.
Dacht ik dus ook
- Aftermarket alarm: zou ik dan niet ergens wat sensoren moeten zien zitten?
- Aftermarket cv: Niemand kent deze vorm? Wat zou een voor de hand liggende manier zijn om kastje in te leren?
- Extra verwarming: Klinkt luxe, zal het instructieboekje erop naslaan.

Visitor538

Senior Member
Ik heb het!
Maar mijn afstandsbediening hangt aan sleutelbos van de auto en................. daarmee is mijn vrouw naar Tsjechië tot woensdag. Familiebezoek en 2 jaars beurt auto.
Maar ziet er als volgt uit

skoda.JPG

En daar lijkt die van jouw totaal niet op.

Canon-Eye

Forumguru
Had de (een) vorige eigenaar misschien een garagedeur met afstandbediening?
Daar deed het mij onmiddellijk aan denken - onlangs nog zoiets gezien in de nieuwe woning van een van mijn nazaten...

Ik weet het! Het is geen garagedeuropener, geen aftermarket alarm, geen ab voor standkachel, maar een BKA 093 018 AB voor cv.
Heb de stapel papieren nog eens doorgezocht en toch nog een handleiding gevonden, ook voor opnieuw synchroniseren van de AB als deze niet meer reageert.
Weer wat geleerd vandaag.

Toch nog een probleem(pje).
De stappen voor het hersynchroniseren zijn voorzover ik kan zien dezelfde die ik al eerder op dit forum ben tegengekomen.
Contact aan, beide knoppen ongeveer 12 sec indrukken (wachten tot LEDje stopt met knipperen), knoppen los, LEDje gaat continue branden, daarna met een interval knop 4x min 1 sec indrukken en klaar, maar..... het LEDje stopt niet met knipperen en/of gaat niet continue branden na loslaten (na ruim 12 sec).

Iemand een tip?

Tachi

Actief lid
Het is de AB door de dealer later ingebouwde CV. Ik heb dezelfde gehad.
Als ie niet reageert is hoogstwaarschijnlijk het zendertje kapot. Dat werd mij verteld bij de dealer. Ik heb via de dealer maar een vervangende gekocht.

Bovenaan Onderaan