los laten van blanke lak

purk

Senior Member
afgelopen vrijdag eindelijk de auto een keertje gewassen na de vorst..... nu laat de blanke lak op motorkap, dak en achterklep los!!! geen kleine stukjes maar echt stukken van 5 cm

hebben meer auto's hier last van ?

Ronnie

Forumguru
Al eens overgespoten na een schade? (kan te veel verharder in gezeten hebben)
Of een "probleempje" met de eerste watergedragen lakken....

Ja ik heb een keer met een hogedrukspuit hele lappen blanke lak van het dak afgespoten.
Het was dan geen skoda maar wel een rode. een subaru.

Zag er echt niet uit, niet veel later heb ik hem ook maar weggedaan.

purk

Senior Member
dat laaste ben ik nog niet van plan, ben nu bezig met een huis bouwen en hij moet nog zeker twee jaar door een bouwput. Ik denk dat ik hem daarna maar laat overspuiten of weg doe. Er zal nog wel meer schade aan komen denk ik........

Wel jammer want hij is nog zo mooi en vooral goed ( Technisch dan )

Ronnie

Forumguru
Toen ik mijn huis klaarhad 3 jaar geleden (kasko bouw, rest zelf doen, ook 3 jaar geduurd) was mijn Passat variant van '95 ook klaar om totaal "gerestyled" te worden....
Van het puin en de cement/kalk wat er in lag had ik bijna mijn schuur kunnen bouwen...

EdK

Forumguru
Ik zou maar eens een bezoekje brengen bij de dealer, want je auto is nog geen 3 jaar oud , en dan zou dit toch zeker niet mogen gebeuren !

Zou dus zeggen dat gewoon spreken over een garantie gevalletje !

Ronnie

Forumguru
Ik zou maar eens een bezoekje brengen bij de dealer, want je auto is nog geen 3 jaar oud , en dan zou dit toch zeker niet mogen gebeuren !

Zou dus zeggen dat gewoon spreken over een garantie gevalletje !
Volgens mij heeft Purk hem 3 jaar en is de auto van 2000.....

LenK

Forumguru
afgelopen vrijdag eindelijk de auto een keertje gewassen na de vorst..... nu laat de blanke lak op motorkap, dak en achterklep los!!! geen kleine stukjes maar echt stukken van 5 cm

hebben meer auto's hier last van ?
Ligt het niet aan de lakkleur.

Vanmiddag zag ik ook een rode auto waar stukken van de dek lak af waren.
En let maar eens op hoeveel rode auto's op leeftijd er verkleurd of dof zijn.

De slechtste lakkleur, uni rood.

Ronnie

Forumguru
Unilakken (Geen metallic) in rood,en donkerblauw zijn gevoelig voor UV zonlichtinstraling en verkleuren daardoor (pigmentverstoring).
Tegenwoordig is er aan de blanke clearcoating (afwerkingslak) een UV filter toegevoegd en heb je er geen last meer van.
De auto moet natuurlijk wel in de blanke lak gespoten zijn...

purk

Senior Member
Dat wil ik nou ook zeggen........ mijn skoda is juist nog zo mooi ROOD. Jammer alleen dat de blankelak los laat.

En dat voor een auto die nog 10 moet worden, baal er wel van.

Ik zal het wel gewoon laten zitten en tot na de bouw, en zie dan wel weer hoe of wat.

Bovenaan Onderaan