Losgelaten of afgebroken?

Ridley

Forumguru
Dochter van 8 ontdekte dat er iets onder de voorstoel hing. Ik denk de electrische unit voor o.a. Gordelverklikker. Nu blijkt dit aan beide zijden los te hangen. Checkvraagje aan jullie: dit hoort toch niet zo? ImageUploadedByTapatalk1405205648.011267.jpg

Monteurtje

Forumguru
Nee dat hoort niet. Die hoort aan de onderkant van de zitting vast te zitten. Weer vast maken en extra een trekbandje vast maken als je die hebt. Zodat je er niet met je voeten tegenaan kan zitten.

H@RM

Senior Member
Grappig, kwam het laatst ook al tegen onder de bestuurdersstoel toen ik het interieur aan het schoonmaken was.
Dacht dat het alweer bij de vrijdagmiddag productie van de auto hoorde. Maar ben dus niet de enige

Ridley

Forumguru
Met geen mogelijkheid kreeg ik ze weer teruggeplaatst (wat overigens zeker aan mijn handigheid te danken is...). Gisteren even langs de dealer gereden waar ze het even hebben gefixt en op verzoek van @Monteurtje een extra trekbandje hebben bevestigd.

Kosteloos wederom, dus nog steeds blij met de dealer :D

Cordoba

Forumguru
Altijd lastig dit soort zaken: is het afgebroken/losgekomen doordat er door de passagiers met de voeten tegen aan is gestoten, of is het spontaan losgekomen. En als het 'losgeschopt' is, komt dit dan door een ongelukkige constructie van de stoel en/of de plek van de stekkers, of is dit echt te verwijten aan de achterpassagiers (of spullen die onder de voorstoel worden weggestopt).

De dealer van Ridley heeft het netjes opgelost, maar ik vraag me toch af wie er nu eigenlijk schuldig is aan dit probleem.:pieker:

EdZ

Donateur
Ik denk trouwens dat dit draadjes voor zij-airbags zijn. De rechtervoorstoel heeft waarschijnlijk geen gordelverklikker. Bij mijn Focus zat de stekker net naast de hendel van de stoelverschuiving en die had ik toen regelmatig te pakken.

H@RM

Senior Member
Ongetwijfeld duo sloop en smeer die altijd op de achterbank vertoeven! ;)

Ik zou niet te snel veroordelen. Achter mij heeft tot nu toe 2x iemand gezeten. Dus dat zou wel heel toevallig zijn.
Bestaat er een tekening hoe dit aan de stoel bevestigd is of zijn er tips en trucs?

Ridley

Forumguru
In principe wijst het zichzelf als je eronder kijkt. Het houdertje moet in daarvoor bestemde gaten 'geklikt' worden. Dat gaat echter niet zo eenvoudig dat ik het voor elkaar kreeg.

En ik veroordeel niet hoor, ze krijgen alleen de schuld als het mij uitkomt ;)

Cordoba

Forumguru
Er zijn tot 3 stekkers per stoel mogelijk:
- 1 voor stoelairbags (door @EdZ zijairbags genoemd, maar de airbags in de A-stijl worden ook zij-airbags genoemd, dus ter voorkoming van verwarring geef ik de voorkeur aan de term 'stoelairbags') (als ik het goed heb is dit de gele stekker)
- 1 voor stoelverwarming (groene?? stekker)
- 1 voor elektrisch verstelling van de stoel (kleur ??)

En wat de oorzaak van het loskomen betreft: ik was niet voor niets nogal voorzichtig met het aanwijzen van een schuldige, maar heb mogelijke oorzaken genoemd.

H@RM

Senior Member
In principe wijst het zichzelf als je eronder kijkt. Het houdertje moet in daarvoor bestemde gaten 'geklikt' worden. Dat gaat echter niet zo eenvoudig dat ik het voor elkaar kreeg.

Zitten die gaten in de metalen onderplaat?
Net even gekeken ook aan de pasagiers kant, maar je kan het zo slecht zien.

@Monteurtje
Is dit te doen zonder de stoel te demonteren dan wel de bouten van de slede te lossen zodat je er beter bij kan?

Monteurtje

Forumguru
In principe wel. Fingerspitzengefühl. Als je stoel hoogte verstelling heeft, in de hoogste stand zetten dan heb je wat meer ruimte. En vanaf de achterkant.

Bovenaan Onderaan