loshalen bekleding achterklep fabia combi 2001

AAtje123

Nieuw lid
beste mensen,weer een vraag van deze kant,
moet de bekleding demonteren van de achterklep omdat ik bij het 3e remlicht moet zijn en er zit iets los achter de bekleding.
heeft iemand een goede uitleg hierover of eventueel wat andere info?
hoor het graag van jullie.
bedankt alvast,gr adrie

Cordoba

Forumguru
Hoi Adrie, ik heb een poosje terug de bekleding van mijn achterklep los gehad omdat ik vermoedde dat het probleem met de ruitensproeier achter in de achterklep zat. Daarvoor dus de bekleding los gehad en het 3e remlicht eruit. De bekleding: gewoon met beleid de kunststof beplating los trekken. Ik heb gebruik gemaakt van mijn kunststof interieur toolset, waardoor het iets makkelijker is.
Witterand-bovenzijde2.jpg 3e remlicht doordrukken, witte pluggen aantrekken met schroevendraaiertje.jpg 3eremlicht+sproeier.jpg 3eremlicht-aansluitingen.jpg aansluitingen vanaf dakzijde gezien.jpg
Bij het weer monteren van het 3e remlicht, de witte pluggen goed aantrekken, met bijvoorbeeld een klein schroevendraaiertje of imbussleuteltje, zodat de clips weer goed vast zitten. Zie op de 2e foto waar 2 van de 3 clips aangetrokken zijn, en de 3e nog niet (foto is bij montage gemaakt).
Foto 3, 4 en 5 worden door het forum gewisseld in volgorde. Let op dat je voorzichtig bent als je de 'slang' van de sproeier eraf trekt, die zijn vaak erg breekbaar als ze op leeftijd komen.

Ronnie

Forumguru
Ook dat hebben we........

Bijlagen

• Fabia 1 Montageoverzicht bekleding achterklep.doc
    105 KB · Weergaven: 153

AAtje123

Nieuw lid
hee cordoba,bedankt voor je snelle reactie!!
wat doe jij dat toch goed ,uitleg ,foto's perfect man!.
hier kunnen mensen wat mee,ga ook eens kijken voor zo'n setje ,is toch wel makkelijk.
vandaag een koplamp behandeld is nog niet helemaal goed maar echt een verschil.
heb het prodoct van turtle gebruikt,viel niet tegen.
nou man,weer bedankt laat je weten of het gelukt is.
groetjes adrie

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet of het in het bouwjaar zit (de mijne is van 2003): maar nr. 7 op de tekening van het montageoverzicht herken ik niet, en ook de lus om de achterklep dicht te trekken heb ik niet gedemonteerd: gewoon de lus door de spleet in de kunststofplaat trekken bij montage/demontage. Op de foto is het helaas net niet goed te zien (vanaf de zijkant genomen, zonder de bekleding op de achterklep, en met de klep open. Ruitenwissermotor2.jpg

@Adrie: Ronnie helpt ook heel veel met documenten en dergelijke. Ik weet ondertussen uit ervaring, dat het zowel voor mijzelf als voor anderen handig is om wat foto's te maken als je zaken gaat demonteren. (kun je later ook even dingen terugkijken als het los moet).

AAtje123

Nieuw lid
hee ronnie,dit is mooi man,heb nu ook een mooi overzicht van wat er zit achter die bekleding!
dit komt helemaal goed :xyxthumbs:
ben er weer blij mee,morgen even aan de gang en ik laat het wel weten.
bedankt weer en gr adrie

Cordoba

Forumguru
Lus zit er bij mij ook, alleen kun je die gewoon zachtjes door de plaat heen trekken, zonder de lus te demonteren. Verder alleen de clips zoals die ook in het witte bovendeel zitten. Bij opnieuw monteren, is het een tikkie lastig om alle clips op de goede plaats te krijgen dat je de zwarte plaat weer vastdrukt, ook omdat je vooraf even de lus door de plaat moet halen.

Bovenaan Onderaan