Loshalen van dashboard

Sportline

Senior Member
Binnenkort ben ik van plan om mijn dashboard een andere kleur te geven maar dan moet ik hem eerst er uit halen wil ik hem netjes krijgen. Heeft er iemand foto's of tips of ervaring met het los halen van het dashboard rond het klokkenhuis. Ik ben van plan om het zwart metelic te maken, in de zon gaat hij mooi glinsteren.

Bijlagen

• P1300019.JPG
    P1300019.JPG
    16,6 KB · Weergaven: 49
he sportline
ik heb dit ook geprobeert maar het valt tegen om hem er uit tehalen je moet allereerst al schroeven los halen deze zitten achter het klepje links van de tellerbak achter je schakelaar van het licht achter de rij knoppen rechts van de tellerbak je moet ook de lucht in laat die rechts van de tellerbak zit er uit halen (dit is een klik systeem) kijk uit deze breek snel af

als dit alles los is moet je de stekker los halen deze zijn al gemerkt dus dat is makkelijk voor als je hem terug bouw
vergeet de kilometer kabel niet (kijk uit ook deze aansluiten breek snel af)
let er op al je deze kabel terug zet dat je hem goed terug zet ander heb je tik in je tellerbak en dit is iritant

ook heb je moeite met het er uit halen van de tellerbak ik heb mijn stuur er afgehaald
dit doe je door eerst de boutjes van de airbag los te halen dan de verbingding los klikken en daar achter zit een grote moer deze hal je los en dan kan je je stuur er af halen (let er op dat je stuur recht staat)(dit is makkelijk met afstellen als je hem weer terug zet

als je nog meer wilt weten moet je het laten weten
groeten skodaracer

Sportline

Senior Member
o o o wat een werk!! Ben 's ochtends begonnen rond 10 uur met loshalen van het dashboard. Binnen een uur kreeg ik alles helemaal heel van het dashboard. Daarna heb ik alles in de zwarte primer gespoten en daarna met een soort blanke lak afgespoten. Toen begon het mooie werk, alles moet er weer in. Ik ben begonnen met in elkaar zetten rond 4 uur en 's avonds was ik klaar rond half 7 had ik alles eindelijk in elkaar met hulp van men buurjongetje want die heeft van die kleine handjes want er moest nog een kabel in het klokkenhuis van de snelheids meter. Maar uit eindelijk zit alles er in zonder iets kapot te maken. Het resultaat mag er zeker zijn. Zier er mooi strak uit.

Nog een kleine tip: laat je de kop niet gek maken door een gepensioneerde buurman!

Sportline

Senior Member
Hoi, heeft er iemand een idee hoe ik de deurhandgrepen van de auto moet los halen. Het gaat om de deurhandgrepen aan de binnenkant. Ik krijg die niet los omdat het zo goed vast zit. Iemand enig idee hoe ik dit moet doen?

Alvast bedankt

Bovenaan Onderaan