Loslatende PDC sensors

Mistraller

Senior Member
Na een flinke schade is er door de schadehersteller een nieuwe achterbumper geplaatst (en zijscherm, het nodige spuitwerk etc)

Na een week kon ik echter al terug omdat 1 PDC sensor naar binnen was gevallen, en de 2e dreigde dat te gaan doen. Het was met 2 componenten lijm op de bumper gelijmd vertelde ze me.

Nu, 3 maanden later, na de hitte in Duitsland tijdens vakantie, floept PDC sensor nummer 3 naar binnen. Ik heb uiteraard garantie, maar ergens bekruipt mij het gevoel dat er wellicht niet met een originele achterbumper is gewerkt, terwijl ze aangeven alleen met originele onderdelen te werken. Persoonlijk heb ik het idee dat daarvoor in het kunststof toch iets van bevestigingspunten zouden moeten zitten waar je ze met een schroefje of klemmetje in steekt? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat die sensors altijd gelijmd zitten op een bumper.

Kan iemand mij vertellen hoe een PDC sensor in de bumper gemonteerd wordt? Op een originele bumper? En is er normaal ergens een VAG logo te vinden zonder de bumper te moeten demonteren?

Ik ga in elk geval de factuur opvragen die naar de verzekering is gegaan om te zien wat er precies gefactureerd is.

Het betreft een O2 FL combi uit 2010.

Joske

Forumguru
Dan moet er een VAG stempel te vinden zijn ergens in de bumper. Gestanst in de plastic. Of toch op zen minst een artikelnummer. Waar exact kan ik niet zeggen maar wsl wel aan de binnenkant natuurlijk.

Cordoba

Forumguru
Buiten wat @Joske al aangeeft, als het goed is is er ook een soort 'kalendertje' in de kunststof en daaruit kun je de produktiemaand? van de bumperschaal aflezen.

Joske

Forumguru
Neen, niet elke pdc wordt geplakt. Bij een O1 worden de binnenste 2 geplakt en de buitenste 2 zijn dmv een bevestiging bevestigd.

Mistraller

Senior Member
De binnenste 2 zijn nu allebei een keer naar binnen gefloept. en de linker was duidelijk lijm langs het randje te zien, en die kon ik half induwen. In elk geval duidelijk dat ze dus niet persé een imitatiebumper hebben gebruikt, maar het blijft vervelend dat ze die dingen niet gewoon in één keer goed lijmen/plakken.
Tot dusver bedankt voor de reacties :)

Rallye

Forumguru
Toen mijn RS net nieuw was is er tijdens het poetsen ook een sensor de bumper in gevallen. Ook met een originele bumper kan dat dus gebeuren.....

Boebus

Lid
Het ligt ook aan de verzekeringsmaatschappij en hoe je verzekerd bent of er nieuwe orginale onderdelen worden gebruik.

Heel veel mensen nemen een groene polis is iets dergelijjs ( bij elke verzekering heet het weer anders)
omdat dat goedkoper maar lezen dan niet de kleine letters dat ze gebruikte of imitatie onderdelen krijgen.

Maar meestal zit de huls waar de pdc in word geklikt vast gesnolten.
Of dat ook bij skoda is durf ik niet te zeggen

Monteurtje

Forumguru
De houder waar de parkeersensor in geklikt zit is met dubbelzijdig tape op de bumper geplakt. Komt wel vaker voor dat ze los raken na een schade reparatie. Niet goed vastgeplakt of het hecht niet. Op een nieuwe houder zit al dubbelzijdig tape.

Marcooctavia

Forumguru
De houder waar de parkeersensor in geklikt zit is met dubbelzijdig tape op de bumper geplakt. Komt wel vaker voor dat ze los raken na een schade reparatie. Niet goed vastgeplakt of het hecht niet. Op een nieuwe houder zit al dubbelzijdig tape.

Klopt helemaal.
Wat mijn ervaring is dat je ze beter met wat kit kan vast zetten.
Ook de originele kunnen los laten.

Marco

Bovenaan Onderaan