loslatende stootstrips

derf

Senior Member
gisteren merkte ik dat de stootsripps op de deuren aan de linkerkant aan het loslaten zijn.Ik heb een octavia 2 die in november a.s. drie jaar oud is. Is dit een veel voorkomende klacht, en zo ja , hoe zet ik die dingen weer vast (mits dit geen garantie is).Zo op het eerste gezicht zit het vast met dubbelzijdig plakband o.i.d. Wie weet hier iets over?

Desperado

Forumguru
Ik zou eerst de dealer eens vragen of het nog garantie is, en zo niet dan zou ik het vast laten zetten met een goeie lijmkit ipv met die plakstripjes.

LenK

Forumguru
Bij mij laten de dorpelstrips los. Die zitten net als de deurstrips vast met plakstrips.
Nu zou je verwachten dat in de fabriek de bevestiging van de deurstrips onder betere condities gebeurt dan die aftermarket dorpelstrips.
Ik verbaas me er al over dat die dorpelstrips loslaten, dus loslatende deurstrips, die ook nogeens verzonken liggen in de deur, is wel heel merkwaardig. Beide zaken worden immers niet belast.

Als het eenmaal losraakt gaat het langzaam verder los omdat er vuil en vocht achter komt. Dus je zult er iets aan moeten (laten) doen voor ze er van af vallen of een of andere grapjas ze er af trekt.

Ik zou het inderdaad met de dealer bespreken. Als die alleen betaald aan de gang wil dan kun je overwegen het zelf te doen. Door het profiel in de deur is het positioneren minder moeilijk.

bat

Lid
Voor het probleem zelf is er maar één echte oplossing: strip helemaal vervangen. Weer vastplakken is slechts een tijdelijke oplossing. Oude strip eraf, plak(strip)resten verwijderen, ondergrond ontvetten, nieuwe strip erop.

Hopelijk kan de dealer wat betekenen, maar het is ook goed zelf te doen. Strip zal niet te duur zijn, wellicht dat de dealer daar in ieder geval al iets mee kan doen (in ieder geval mooie korting...)

Bovenaan Onderaan