Losse kabeltjes onder beide voorstoelen.

Groinwood

Nieuw lid
Beste,

Ik ben een nieuw lid en daarbij ook een gelukkig sinds augustus, nieuwe eigenaar van een octavia combi 1.6T DSG greenline business edition.

Nu ben ik erachter gekomen dat er een 2 aderige losse bruine kabel onder beide voorstoelen los bungelt.
De garage waar ik altijd heen ga wat geen Skoda dealer is, dacht dat het een optie voorbereiding ergens voor is.
Stoelen zijn allemaal uitgevoerd met stoelverwarming dus dat kan het niet zijn.

Weet iemand waar deze wel voor zijn?

Bij voorbaat dank!

hemi24

Forumguru
In rechthoekig gat van ca 2x4 cm? Dan zou het voorbereiding voor verlichting van de voetenruimte achterin kunnen zijn.

Bakkertje

Forumguru
is dat niet voor de instapverlichting onder de stoel?
Even de spanning meten als de deur open is ..
En kijken of die wegvalt als de deur eventjes dicht is (interieurverlichting uit..)

turboturbo

Forumguru
Wat raar dat dat zomaar open en bloot ligt! :nailbiting: Maakt zo gemakkelijk sluiting al dan niet via contact met het ijzeren stoel frame....

Ik zou er OEM een connector / stekker verwachten.

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Exact wat @turboturbo aangeeft dit is echt vreemd en nog gevaarlijk ook. Snel wat aan doen en meet eens wanneer er spanning op komt. Zou van instapverlichting kunnen zijn idd

Michelv.

Forumguru
Zou heel goed de bedrading zijn voor de voetverlichting, maaaaaaaaar, heb je überhaupt voetverlichting aan de voorzijde van de auto? Bij de pedalen zeg maar. Lijkt me heeeeel sterk dat er alleen achter voetverlichting zou zitten namelijk.

Marcooctavia

Forumguru
5359D6D6-D13C-498C-A2BB-5A99B1479A5B.jpeg De kleuren komen overeen aan de bedrading van voetverlichting.
Ik denk dat de vorige eigenaar alle 4 de lampjes uit de auto heeft geknipt om ze zelf weer te gebruiken later.
Autofabrikanten lever tegenwoordig geen extra bedrading meer als er iets niet besteld is.
Aan de bedrading zie je ook dat het afgeknipt is.
Als het netjes gedaan is dan is in de module ook voetvelichting uitgezet en komt er geen spanning meer op, maar dat zal wel niet.
Vraagje kan jij heb jij in je menu bij verlichting de optie voetverlichting? ( zie foto)
Zoals al eerder vermeld meten is weten.
Ik denk 4 lampjes kopen met stekker en deze solderen op de bedrading en je hebt voetverlichting.

Marco.

EdK

Forumguru
Aan de bedrading zie je ook dat het afgeknipt is.
Tsja bedrading word altijd afgeknipt anders heb je er een hele bos draad aan hangen.....:pieker:
Maar als ik naar de rode draad kijk dan is die afgeknipt een aangestript en de isolatie er nog op.
Dit word vaker gedaan met bedrading dat men het wel aanstript maar dat men de isolatie laat zitten.

Mijn vermoeden is dat het toch al uitbreidingsdraden zijn ondanks dat dit nog weinig word gedaan, en dat de andere zijde van de draden ook nor ergens gewoon los liggen wachtende om aangesloten te worden.

Maar goed: Meten is weten !!

Groinwood

Nieuw lid
Sorry voor de late reactie,
Ik zal aankomend weekend eens meten.
Misschien is het afgeknipt en zekering verwijderd, dan kan het geen kwaad, echter werkt mijn interieurverlichting bij de pedalen wel. Dus lijkt het me sterk dat voor elk lampje een aparte zekering geplaatst wordt.
Ik zal ook eens kijken naar de instellingen in de columbus.

Michelv.

Forumguru
Geen aparte verzekering voor, en is gelijk geschakeld dus 2 lamjes erin en je hebt achter ook voetverlichting.

Bovenaan Onderaan