Losse navigatie monteren onder klep bovenop het dashboard?

Achtweg

Nieuw lid
Bij mijn zoektocht naar de nieuwe gefacelifte Octavia twijvel ik tussen een vaste navigatie en mijn eigen Garmin nuvu 360 die nog jaren mee kan.

Voordelen van de losse navi zijn:
- ik heb 'm immers, dus geen extra aanschaf
- ik kan 'm altijd meenemen in geval van onderhoud bij garage e.d.

:crazy: Mijn vraag nu is, heeft iemand ervaring met het mooi wegwerken van losse navigatie onder de klep bovenop het dashboard? Je kunt de 12Volt voeding en TMC antenne door een gaatje in het dashboard laat verdwijnen. En je kun een net schanierend beugeltje monteren. Klepje dicht, niks te zien. Klepje open, op een handige plek om je navi direct te gebruiken; binnen handbereik en op ooghoogte. :xyxthumbs:

Achtweg

Nieuw lid
Dat heb je snel gevonden Mike! Idd, zoiets verwacht ik er van te maken. Maar kabeltje wel weggewerkt. Dat hele bakje trek je er zo uit, beetje wrikken en niet bang zijn :rockon:

Je kunt dan een gat boren en de kabeltjes langs de luchtkokers laten lopen. Het moet natuurlijk niet te veel gezooiemieter worden, we hebben het hier over een nieuw aan te schaffen auto. Maar zoals ik al zei, het kan uiteindelijk netjes en handig uitpakken. Voor het geld zou het niet moeten, al vind ik vaste navi vaak onnodig duur tov los.

Constant

Erelid
Klepje dicht, niks te zien.
Dievengilde staat vaak op afstand te kijken wie zijn navigatiesysteem in de auto achterlaat. Dus dat klepje moet dan al dicht zijn voordat je de laatste straat inrijdt.

En als iedereen zijn waardevolle spullen uit de auto zou halen (dat wordt al meer dan 10 jaar gezegd, hoe vaak moet dat nog herhaald worden?), dan zou dat het maatschappelijke probleem van auto inbraken aanzienlijk verminderen.

___JC___

Forumguru
Sterker nog, ik was vorige week bij mn dealer en die biedt dit dus ook al aan!
Dan bouwen ze een losse Navi in dat klepje op je dashboard. Het klepje kan gewoon dicht als de Navi er niet in zit en je ziet nergens draadjes.

Kost inclusief het systeem EUR 390 geloof ik.

En als iedereen zijn waardevolle spullen uit de auto zou halen (dat wordt al meer dan 10 jaar gezegd, hoe vaak moet dat nog herhaald worden?), dan zou dat het maatschappelijke probleem van auto inbraken aanzienlijk verminderen.

Lekker makkelijk om elke keer mn 2din Kenwood uit te bouwen als ik de auto ergens neerzet... Ze moeten gewoon met hun poten van je spullen afblijven !!

Reizende

Actief lid
Jongens, bij deze een gouden tip. Koop gewoon lekker het navisysteem wat je leuk vindt, en alle andere gadgets die je wil inbouwen. Zoek lekker een huisje in Oost-Groningen (voor het geld wat je daarmee bespaart, t.o.v. een huis in het westen, kun je heel wat gadgets inbouwen), daar kun je nl. je auto nog onafgesloten voor de deur laten staan. Rij vervolgens (bij de lease-rijders onder ons) op kosten van de baas naar je bestemming et voila! Voordelen: geen inbraak, goedkoop wonen, je kan lekker veel km's maken in de door jou zo geliefde auto. Ik zie alleen maar voordelen (misschien nadeel is het vroege opstaan..).

___JC___

Forumguru
Jongens, bij deze een gouden tip. Koop gewoon lekker het navisysteem wat je leuk vindt, en alle andere gadgets die je wil inbouwen. Zoek lekker een huisje in Oost-Groningen (voor het geld wat je daarmee bespaart, t.o.v. een huis in het westen, kun je heel wat gadgets inbouwen), daar kun je nl. je auto nog onafgesloten voor de deur laten staan. Rij vervolgens (bij de lease-rijders onder ons) op kosten van de baas naar je bestemming et voila! Voordelen: geen inbraak, goedkoop wonen, je kan lekker veel km's maken in de door jou zo geliefde auto. Ik zie alleen maar voordelen (misschien nadeel is het vroege opstaan..).

Ik had niets anders verwacht van iemand met de naam Reizende.
:winkie:

Okki

Donateur
Dan bouwen ze een losse Navi in dat klepje op je dashboard. Het klepje kan gewoon dicht als de Navi er niet in zit en je ziet nergens draadjes.

Klopt. Ze hebben een navigatiesysteem dat dan vastklikt in het bakje bovenop. Alleen de prijs is meer dan die 30 euro. Maar ik kan wel even informeren naar merk en prijs.

Mijn oplossing is perfect. Alleen zou ik, zoals je wellicht al gelezen hebt, een stroomdraad in het bakje willen hebben. De dealer vraagt daar ca. 200 euro voor en dat is een beetje duur. Zelf rommelen met draden gezien het canbus zie ik niet zo zitten.

Ook ik ben wezen kijken naar deze aanbieding. De prijs ligt echter aanzienlijk hoger. Het gaat bij deze aanbieding om VDO-Dayton portable navigatiesystemen, welke compleet met nieuw opbergvak worden gemonteerd en gekoppeld aan de Stream. Je hebt 2 keuzes t.w.; De PN2050 - 3,5" Touchscreen ad. € 599,00 (Artikelnummer AAP962050) of de PN3000 - 4,3" Touchscreen ad. € 699,00 (Artikelnummer AAP963000).
Mocht het om een andere aanbieding gaan, dan ben ik zeer benieuwd. Ik ben nl. ook nog steeds zoekende omdat ik er géén nieuw Columbus meer in zal zetten.

Achtweg

Nieuw lid

Poppelepee, ik wou juist duidelijk goedkoper...:blush: Ik heb het vermoeden dat ik het zelf prima zou kunnen, beetje wrikken, boren solderen en prutsen.

Maaruh, ik werk het niet weg omdat ik bang ben voor wat junkies. Als Drenthie hey daor niet zoveul last vahn.

Ronnie

Forumguru
Alleen zou ik, zoals je wellicht al gelezen hebt, een stroomdraad in het bakje willen hebben. De dealer vraagt daar ca. 200 euro voor en dat is een beetje duur. Zelf rommelen met draden gezien het canbus zie ik niet zo zitten.[/quote]

Als ik me even in de discussie mag inmengen:
Je kunt ,zonder gevaar voor problemen met can-bus, draden van de ISO stekker (radiovoeding) aftakken (solderen en isoleren met krimpkousje).
Pin 7 ISO = Constante plus;
Pin 4 ISO = geschakelde plus van contactslot.
De laatste is natuurlijk de beste optie, kun je de spullen nooit vergeten uit te doen! (lege accu).
Totale kosten: 2 stukjes draad (rood en bruin) en evetueel voor de veiligheid nog een zweefzekering van 5A = € 3,- plus een half uurtje werk.

TL@

Forumguru
Alleen zou ik, zoals je wellicht al gelezen hebt, een stroomdraad in het bakje willen hebben. De dealer vraagt daar ca. 200 euro voor en dat is een beetje duur. Zelf rommelen met draden gezien het canbus zie ik niet zo zitten.

Als ik me even in de discussie mag inmengen:
Je kunt ,zonder gevaar voor problemen met can-bus, draden van de ISO stekker (radiovoeding) aftakken (solderen en isoleren met krimpkousje).
Pin 7 ISO = Constante plus;
Pin 4 ISO = geschakelde plus van contactslot.
De laatste is natuurlijk de beste optie, kun je de spullen nooit vergeten uit te doen! (lege accu).
Totale kosten: 2 stukjes draad (rood en bruin) en evetueel voor de veiligheid nog een zweefzekering van 5A = € 3,- plus een half uurtje werk.[/quote]

Heb ik ook gedaan, al 2 keer en geen enkel probleem.

bat

Lid
Ik kwam op internet deze link tegen: http://www.skoda-muenster-shop.de/product_info.php?products_id=172

Ziet er goed uit. Als je de navi niet meer nodig hebt pak je hem er zo uit en doe je de klep weer dicht.

Zie ook het Duitse Octavia-forum http://www.octavia-forum.de/forum/viewtopic.php?f=18&t=39781&start=105
Klep weer dicht? Volgens mij wordt het klepje vervangen door een klep waarin een soort dock voor de navi is ingebouwd. Als je je navi eraf haalt, zie je dus gewoon het dock zitten.

LenK

Forumguru
Mooi systeem. Mits dat Falk systeem dat er in moet goed werkt natuurlijk. Mooi uiterlijk alleen is niet genoeg.

Bovenaan Onderaan