Losse Xenon koplampen op standaard Octavia

Fulko

Lid
Hallo allemaal,

ik krijg een Octavia 3 zonder lichtpakket. Nu heb ik lossen koplampen gevonden die bij het lichtpakket horen. Dit zijn dan uiteraard Xenon koplampen (zonder LED trouwens). Moet ik hiervoor dan ook extra onderdelen kopen en zo ja welke?

Is dta allemaal erg moeilijk te installeren?

Sorry ben niet technisch vandaar de vraag (maar heb wel een monteurtje die me wel kan helpen ws)

gr
Fulko

Stewie

Senior Member
Dat is door wat mensen hier in te stellen dat je xenon hebt. Echter is een sproeiinstallatie bij Xenons op nieuwe auto's tegenwoordig verplicht. ook als je ze naderhand inbouwt.

Fulko

Lid
Nou ik heb wel een Greenline Businessline en daar zit het zover ik weet standaard op. Toch?

Maar wat bedoel je met dat het door mensen in te stellen is dat ik Xenon heb?

Fulko

Lid
OK duidelijk dank je. Ik heb een vriend die monteur is en die ze er ws wel op wil zetten. Is het voor elke monteur te programmeren? En heeft hij daar nog extra onderdelen voor nodig?

Bertuz

Lid
OK duidelijk dank je. Ik heb een vriend die monteur is en die ze er ws wel op wil zetten. Is het voor elke monteur te programmeren? En heeft hij daar nog extra onderdelen voor nodig?

Weet meneer de monteur dat zelf niet ? ;)

Fulko

Lid
Nou heb meneer de monteur nog niet gesproken, maar dacht dat dit wellicht algemeen te bepalen valt ;)

En ben erg erg erg erg benieuwd haha want wil graag andere koplampen!

Jstruijk

Senior Member
Ik heb een soortgelijke actie ook gedaan bij mijn Audi A4 (halogeen naar Bi-Xenon). Vergis je niet in de hoeveelheid werk. Als je het netjes wilt doen moet je ook de hoogteregeling monteren en met name deze is vaak best lastig. Tevens moet er meestal ook eea aan bekabeling worden aangepast evenals de koplampsproeiers welke je zou moeten toevoegen. Als ik mij niet vergis is deze namelijk niet standaard aanwezig op halogeen koplampen. Als dat idd niet is, maar je wilt het wel zul je ook de bumper moeten aanpassen/vervangen. En inderdaad zul je eea moeten coderen om de xenon goed aan te sturen en (foutloos) te laten functioneren.
Mij is het toen volledig gelukt, maar niet zonder een hoop werk en gedoe.

Jstruijk

Senior Member
Een handleiding heb ik niet en aangezien het voor een totaal andere auto uit een andere generatie is heb je daar ook weinig aan. Was voor een Audi A4 2.0 TDI uit 2005, dus weinig gelijkenis met onze huidige O3.

MartijnW

Actief lid
Een handleiding heb ik niet en aangezien het voor een totaal andere auto uit een andere generatie is heb je daar ook weinig aan. Was voor een Audi A4 2.0 TDI uit 2005, dus weinig gelijkenis met onze huidige O3.

Ik had inderdaad je post niet helemaal lekker gelezen :bloos:

Jstruijk

Senior Member
Maar realiseer je wel dat het niet 123 te doen is. Ten tijde dat ik het uitvoerde was er al redelijk veel info te vinden betreffende het ombouwen, zowel op de NL als op de DE forums over retrofitting op mijn type auto. Voor onze O3 is nog niet veel van dit soort informatie beschikbaar. Je zult dus veel zelf uit moeten vogelen.

Fulko

Lid
Ik laat het maar varen denk ik. Teveel haken en ogen. Ik wacht wel tot er leuke lampen in de aftermarket komen.

Jstruijk

Senior Member
Alles is mogelijk hoor! Zorg alleen dat je vooraf voldoende informatie hebt voordat je onderdelen gaat aanschaffen.

Fulko

Lid
Waarschijnlijk is het wel mogelijk, maar gaat ook erg in de kosten lopen. Begrijp dat er idd geen koplampsproeiers op zitten dus wordt dan wel hele uitgebreide operatie. Hopelijk komen er nog wel angel eyes achtige lampen of iets dergelijks ;)

Fulko

Lid
Heeft iemand enig idee wanneer er doorgaans alternatieve koplampen op de aftermarket komen??

Bovenaan Onderaan