low bat

RobPG

Lid
Na een weekje in kou, geen stroom meer. Wachten op de wegenwacht maar.
Wel vreemd met zo'n nieuwe accu, hopelijk niets ernstigs aan de hand (kortsluiting of zo).

Mark

Banned
Als de accu volledig opgeladen was na een lange rit teminste en dan is het nog zwaar voor de accu na een hele week in de vrieskou bij temp. onder de -10 gr..

Noord26

Forumguru
Heeft hij een volle week stil gestaan bij temperaturen constant onder het vriespunt, zelfs temperaturen van rondom -20? Dan is het wel te verklaren, zelfs met een nieuwe accu.

RobPG

Lid
Wegenwachter constateerde een kapotte accucel, maar kreeg er toch genoeg prik in om te kunnen starten. Maandag maar ff langs de dielert dus voor een nieuwe accu. Garantiegevalletje?

Antera

Donateur
Heeft hij een volle week stil gestaan bij temperaturen constant onder het vriespunt, zelfs temperaturen van rondom -20? Dan is het wel te verklaren, zelfs met een nieuwe accu.

mijn auto heeft 1.5 week stil gestaan en ook hier in Breda was het niet warm. Klik en lopen. Dus ik denk dat je accu al in wat mindere staat verkeerde en zoals al gezegd garantie is lastig , maar wie niet waagt wie niet wint

RobPG

Lid
Staat anders niet specifiek genoemd ín de garantievoorwaarden bij slijtage-onderdelen (banden, ruitenwissers, ed). 1,5 jaar en ca. 35000 km is wel erg kort voor een accu, kan een pechgevalletje zijn, maar toch. Ford laat het igv wel onder de 2 jaars garantie voor nieuwe auto's vallen. De dealer gaf aan het te laten onderzoeken en sloot garantie niet op voorhand uit. We wachten af.

floyd2

Forumguru
1,5 jaar is zeker aardig kort maar een paar keer diep ontladen en de meeste gewone autoaccu's nemen je het niet in dank af.
Geen naderhand ingebouwde accessoires die stiekem stroom trekken???

RobPG

Lid
Nope, niets geïnstalleerd en ook verder gewoon gebruikt. Dielert heeft em aan de VAS-kast gehangen, maar alles was oke :confused:
Blijft raar dat-ie na weekje (extreme) kou dood bleef, en de bevindingen van de wegenwacht over een kapotte accucel.
Afijn, gister flink eind gereden, extreme kou is er ff niet meer, dus we zien het nog even aan dan.

Antera

Donateur
met de vas kast kan je niet zien of de accu goed is "die zijn niet wijs."soms denken ze er alles meer te kunnen zien

RobPG

Lid
Geen idee wat met de VAS-kast wel of niet kan (storingen uitlezen?), zo'n ding nooit gezien. Is de wegenwacht weer nodig, wat ik niet hoop, sta ik uiteraard weer op de stoep bij ze.

RobPG

Lid
Snap ik, ze zijn geen vervanger voor de dealer. Heb ze trouwens via de mobiliteitsservice ingeschakeld. Gaan ze sputteren verwijs ik ze mooi naar mn dealerbezoek, waarbij geen defecten zijn gevonden. Maar goed, eerst afwachten of het probleem zich weer voordoet. De auto nog niet weer gebruikt, dus ben wel benieuwd.

Bovenaan Onderaan