LPG Fabia (met bestuurder) is nieuw hier en stelt zich voor

Goedendag allen,
Mijn naam is Martin, net als nieuw lid op dit forum aangemeld.
Sinds de zomervakantie in het bezit van een Fabia combi 2.0 uit 2007 op LPG. Deze auto noodgedwongen aangeschaft na een definitieve motor-boem, en daarmee ook breuk met Renault (Scenic 1.6 lpg)
De Combi had bij aanschaf 159000km op de teller staan.(inmiddels 172000km) In bijna alle opzichten een heerlijke auto om mee te rijden. Zeker na het debacle met de Renault.
Echter, omdat de Renault eerder dit jaar was aangeschaft (ja ook 2e hands..) en deze mij zonder vooraankondiging ineens definitief in de steek liet, kon ik niet nogmaals zwaar in de buidel tasten om een perfecte auto aan te schaffen.
Mijn oog viel op deze Combi..... Niet vanwege zijn uiterlijk...ik kon de kleur amper meer herkennen.. Hij stond in opslag ergens in een half open loods...Dus zijn er wel wat probleempjes mee geweest, die aan achterstallig onderhoud te wijten waren.Het onderhoud is inmiddels weer op schema, hij is ook weer gekeurd. De LPG installatie heeft onderhoud gehad.
Ook nu spelen er nog een paar issues, waarbij ik hoop dat ik deze met de hulp en ervaring van de forumleden hier op kan lossen.
Hopelijk zijn het zaken die zelf zijn op te lossen, anders zou het in elk geval al mooi zijn als ik in elk geval de goede richting ingeduwd wordt, zodat ik niet voor onnodige wazige/hoge kosten kom te staan.

Dus, ik zal binnenkort beginnen met een paar zaken waar ik nog geen raad mee weet, in volgorde van prioriteit......
Tot zover mijn betoog hahaha

Martin

turboturbo

Forumguru
Welkom Martin, vzv ik weet heeft de 2.0 liter motor van de Fabia niet noodzakelijk een goede reputatie met gas (itt de 1.4 16kleppers)
Dus ik hoop dat je met de gas installatie niet teveel problemen zult hebben/houden!

Cordoba

Forumguru
Welkom Martin. :bloemen:De 2 liter motor zie je niet veel in de Fabia, maar is wel een lekkere pittige motor. Gezien je avatar heb je een late Fabia I (het eerste model)?
Voor de problemen: gebruik eerst even de zoekfunctie om te zien of je problemen al in een bestaand topic zijn besproken, en maak anders een nieuw topic aan.

Bovenaan Onderaan