lpg of toch maar niet wat zullen jullie doen

Mark

Banned
Persoonlijk zou ik met deze kilometers zeker op lpg gaan rijden, al denk ik dat je met een diesel ook zeker voordeel zou hebben. LPG kost hier aan de goedkoopste pomp trouwens maar een dikke 0.47 €/L.
 

cvegreen

Forumguru
Als ik van u was zou benzine rijden zeker afvallen , zeker in belgië is dat doodzonde van je geld. Diesel variant tegenover een benzine gevoede auto kost de benzine auto minder duur dan de diesel gevoede auto . Daar tegenover staat dan ook de extra kost van de LPG instalatie + inbouw , dat het prijsverschil uiteindelijk ongeveer even duur zal zijn (denk ik ).
Dan moet je ook nog bekijken of je voor een stille benzine auto gaat of een krachtige diesel die wat meer lawaai maakt ,al is de CR motor een pak stiller dan de oude PD motor .
Dus als ik het zo bekijk , kom je aan het einde van de rit iets goedkoper uit met een benzine auto die je op LPG laat rijden , gezien het grote prijsverschil per liter aan de pomp. Ok een LPG aangedreven auto zal wel een aantal liters LPG meer nodig hebben per 100 km dan een diesel variant .
Het is inderdaad een moeilijke keuze waarvoor jij staat en je wilt natuurlijk niet miskopen , maar ik zou eerder voor LPG gaan dan voor diesel denk ik , want een stille auto is ook in mijn ogen rustiger rijden dan een auto die meer lawaai maakt (wat een diesel motor zowiezo doet).
 

lock

Actief lid
Nooit meer gas voor mij, Op gas moet je koken en niet rijden. Heb eens gas gehad in me 1.4 ibiza. Niks anders dan ellende. was blij dat die met 130k eruit kon. Nooit meer dus.
Alleen met een oude wagen uit usa zou ik het nog doen. Niet met die alu blokken van tegenwoordig.
 

bobby45

Actief lid
Deze blokken zijn beter in balans en voeren snel warmte af.

Oke slechte ervaring maar ik heb zeer goed ervaring 250000km met geen problemen.
wel is er maar 1 die mag inbouwen :rockon:DMI in groningen.
Gas is zeer schoon en zal geen afzetting op turbo of kleppen geven.


 
Ik zou altijd voor LPG kiezen, dieselprijzen stijgen enorm evenals benzineprijzen. Vanaf ca 10.000km's per jaar is LPG zeker zinvol. Het bevalt mij nog steeds prima, elke keer weer lachen bij de pomp. Je merkt er niks van. Even een investering alleen, echter die heb je er binnen 2 jaar uit bij normaal gebruik.
 

Wasmachineman

Forumguru
Als prive rijder die ook zakelijk moet rijden zou ik ook voor LPG gaan waarschijnlijk. Ik heb zelf ooit een Golf IV op LPG gehad en nooit storingen. Daarna altijd verplicht in diesel gereden.
 

bobby45

Actief lid
De nw diesels zijn zo schoon/ vuil ze eten hun eigen uitwerpselen op.
Roet filters gaan dicht zitten en zullen ooit een keer dicht zitten dat ze vervangen moeten worden.
Hoop dat ik het mis heb, maar zie de diesel niet meer en betrouw bare machine.
 
Bovenaan Onderaan