LPG ringtank in Fabia I Combi met behoud van kofferruimte?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Don Q

Nieuw lid
Hallo iedereen.

We zijn in het bezit van een 2007 Skoda Fabia I Combi 1.2 47kW, waar we (tot nu toe) heel tevreden over zijn.

Het aantal kilometers begint echter op te lopen en we denken dan ook aan het plaatsen van een LPG-tank.

Ik vraag me echter af of je met een ringtank in plaats van het reservewiel (veel) kofferruimte verliest.

Kunnen de Combi LPG rijders me hier duidelijkheid over geven?

Alvast bedankt!

Gieliovd

Forumguru
Daar kan ik duidelijk over zijn:

JA!

Je verliest enorm veel ruimte doordat je je reservewiel toch wilt meenemen. Deze moet vlak liggen omdat hij rechtop niet past. Wellicht met een thuisbrengertje wel, maar de gewone niet.

Naast de band hou je ruimte over voor precies een boodschappenkrat breedte. Aan de drempelzijde hou je nog een centimeter of 20 á 30 over uit mijn hoofd.

De ringtank is echter wel de perfecte oplossing hoor.

Als je ervoor kiest zonder reservewiel te gaan rijden, met een spuitbusje ofzo, of met een thuisbrengertje dat wellicht wel rechtop kan, dan is het helemaal fantastisch.

Edit: als je mij nou privé een mailtje stuurt via mijn profiel, dan mail ik je morgen direct een foto vanaf mijn telefoon door! Dit natuurlijk onder voorbehoud van regen (zoals nu).

Don Q

Nieuw lid
Alvast bedankt voor je snelle antwoord Gieliovd!
Het reservewiel zou thuis blijven (spuitbus in de plaats) om nog iets van de kofferruimte over te houden.
Kinderwagens nemen namelijk heel wat plaats in beslag. ;)

Gieliovd

Forumguru
Je hebt onderhand een reactie en ik zal morgen gaan kijken voor je!

Ik hoef zelf niet veel te vervoeren (zie beroep) dus ik heb er geen probleem mee normaliter. Dat ik laatst een 24" beeldscherm ging halen was het alleen al lastig laden evenals laatst toen ik wat computerspullen moest vervoeren en wat slaapspullen. Dan is het toch snel vol!

Als je toch al weet dat je wiel thuis gaat blijven dan is het eigenlijk een simpel antwoord: je bagageruimte blijft identiek gezien je tank volledig onzichtbaar onder de laadvloer komt te liggen.

Desondanks zal ik je toch voorzien van een foto op je privémail.

Don Q

Nieuw lid
Na je foto te hebben gezien, blijkt de kofferruimte inderdaad quasi hetzelfde.
Ik begin stilletjes aan overtuigd te geraken van LPG.
:)

Gieliovd

Forumguru
Ik ben er heel blij mee. Afgelopen tijd begint de motor lekkerder en lekkerder te draaien. De gemiddeld verbruik teller staat sinds deze week op !!7,6!! liter per 100 km terwijl dit altijd 8,3 was.

Ik rij ritjes van 6,9 liter/100 km!

Als je dan die prijs berekend van 1:3 gas:benzine en het verschil in wegenbelasting dan ligt het break even punt wel heel laag.

EmTee

Lid
Je verliest totaal geen ruimte en het meenemen van een reservewiel is grote onzin, daar heb je tegenwoordig toch van die mooie spuitbusjes voor, krijg je vaak bij de LPG inbouwer al gratis meegeleverd. Actieradius is in mijn geval zo'n 400 kilometer op LPG en daar ben ik dik tevreden mee.

Ik zou zeggen snel inbouwen en maximaal profiteren van het voordeel!

Don Q

Nieuw lid
Zelf ben ik al redelijk overtuigd, maar het is vooral mijn vriendin die met de auto zal rijden.
En nu moet het net lukken dat ze deze week een lekke band heeft gereden.

De band werd vervangen (niet meer te repareren volgens de bandencentrale), dus dan vrees ik dat een spuitbusje ook niet veel had geholpen.

Ook blijkt de fabrieksgarantie te vervallen na installatie.

Dus nog even alles overwegen.

In ieder geval nog is bedankt voor jullie ervaringen!

EmTee

Lid
Mooi, die lekke band heb je nu dus gehad, en dit gebeurd statistisch gezien waarschijnlijk de komende 10 jaar zeker niet meer! Reserve wiel eruit dus!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan