LPG tankdop

Weet iemand of het mogelijk is om een aansluiting voor de LPG te maken naast de bezineaansluiting? Oftewel dat je zowel je benzine als lpg-aansluiting achter je tankklepje kunt krijgen?

Polvo

Actief lid
Je moet de LPG koppeling draaien tot hij in de klem valt en daarna nog een kwart slag draaien met de hendel naar voren.
Ik ben bang dat je daar de ruimte niet voor hebt, het klepje zal in de weg zitten.
Ook zit de opening vaak schuin naar boven zodat draaien nog lastiger wordt, de hendel zal dan ook tegen de auto aan lopen.

Ronnie

Forumguru
LPG aansluiting past wel, alleen je kunt hem dan niet vullen want de vulkoppeling is te groot.......
Een aardgas koppeling wordt daarentegen af fabriek ook op die plek gemonteerd.

Polvo

Actief lid
Ik ben nog even vergeten te melden dat je ook benzine moet kunnen tanken, de meeste gas systemen starten op benzine en schakelen pas over op gas als de motor een bepaalde temperatuur heeft bereikt.

yup

Lid
LPG aansluiting past wel, alleen je kunt hem dan niet vullen want de vulkoppeling is te groot.......
Een aardgas koppeling wordt daarentegen af fabriek ook op die plek gemonteerd.

En dat los je makkelijk op met een schroefbare vulkoppeling.

Wij hebben een Mitsubishi Space Wagon 2.0i 16v gehad met zo een schroefbare vulkoppeling:

Het ding zat vast in het vulopeningshuis, je moet klep open doen, vulkoppeling op LPG ingang vastschroeven en u kunt tanken.

Alleen zat er een rubber sealtje bij die je van tijd tot tijd moet verwisselen: er zit rubber tussen en als die hard of slecht word lekt er LPG tussenuit (zeer gevaarlijk en erg zonde van je geld als de helft van je LPG verdamt:icon_smile_dead:( )

Het is echt super ideaal, want dan heb je niet van die foeilelijke gaten in je bumper of carroserie.

Zo'n schroefbare koppeling is dan misschien wel handig. Ik heb nu mijn aansluiting op de plek waar normaal je trekhaak zit, het grote voordeel daarvan is dat ik van 2 kanten af kan tanken en dat je idd geen lelijk gat in je bumper of carosserie hebt. Het nadeel is dat ik bijna altijd bij die belachelijk geconstrueerde drempels in de stad over de grond schaaf. Op zich niet zo'n ramp want de aansluiting is enigszins flexibel. Een ander nadeel is dat de aansluiting toch zichtbaar is en je moet bukken om te tanken...
Ik ga er nog maar even over nadenken.
Bedankt voor jullie reacties.

yup

Lid
Grappig, ik heb weleens een Seat Leon 2 gezien met LPG in Turkije.

Tankaansluiting voor LPG zat gewoon achter de bumper, je moest dus onder de bumper de aansluiting vastzetten. Erg lollig voor de pompbedienden, want de auto was volbeladen en er was erg weinig ruimte tussen bodem van auto en de grond :icon_smile_dead:

Bovenaan Onderaan