LPG tankdop

Status
Niet open voor verdere reacties.

huismuis

Nieuw lid
Ik heb net een G3 lpg installatie laten plaatsen in mijn Fabia I, maar nu blijkt de garage een vierkante vuller te hebben geplaatst in mijn bumper waar je altijd een verloopje op moet draaien om te kunnen tanken, erg onhandig

Argument was dat een normale niet in paste. Dit terwijl ik op foto's op het internet dit wel zie. De garage zei dat je een vervorming van de bumper zou krijgen. Ik betwijfel dit. Iemand hier verstand van? Zijn die vierkante tankdoppen van een oude constructie? Ik zie die eigenlijk nooit op een auto.
 

Gieliovd

Forumguru
Klinkt vreemd. Ben je een Belgische? Daar hebben ze inderdaad andere doppen.

Of hebben ze juist een bajonet geplaatst waarvoor je dus in België een adaptor op moet plaatsen.

Iets meer uitleg, foto's..

België: ACME
4d13_2.JPG


Nederland: Bajonet
88c6_1_b.JPG


Ik heb de laatste in een rond gat met een draaideksel. Dit is een bajonetaansluiting. Vulkop erop, halve slag draaien, pompen.

Afkoppelen, LPG over je handen krijgen, dop sluiten.
 

huismuis

Nieuw lid
Ik heb die onderste, Bajonet! Ook met zo'n schroef. Dit verloopstuk moet ik er dus eerst opdraaien in het gat in de bumper voordat ik kan tanken. Ik heb geen draaideksel, maar een platte vierkante.

Dus jij moet er ook eerst een vulkop erop zetten? Ik zie op de weg vooral veel auto's met ingebouwde vulkop, dan kun je er meteen de slang op aansluiten. Is dat niet mogelijk op de fabia?
 

Gieliovd

Forumguru
Ja, dan heb je dus een vreemde vulopening.

Ik heb een doodnormale zwarte dop zoals iedereen die heeft met een ingebouwde vuldop, die bajonet dus.

Moet er niet aan denken elke keer die stomme adapter erop te schroeven.

Dit is een broodje aap verhaal!
 

Gieliovd

Forumguru
Rechts achterin de bumper. Middenin het gekleurde deel. Geen last met bumpervervorming ofzo.

Enige manier waarop ik mijn bumpervervorming kan voorstellen is als je de slang onder spanning monteert en dus het kunststof krom trekt. Het zijn hele stugge slangen.

Ik heb trouwens wel een Combi.
 

Gieliovd

Forumguru
Ja, die ken ik wel ja. Dat slaat nergens op in Nederland.

Ik heb gewoon een vaste verzonken vulnippel achter een ronde dop. Die zie je bij iedereen, zo'n rond geval.

Check deze site maar even. Als je in Nederland woont heb je gewoon een foute aansluiting gekregen en had ik het zelf nooit geaccepteerd. Als je een beetje veel rijdt dan sta je 2 keer per weer zo'n kloteding eraan te schroeven!

http://images.google.nl/imgres?imgu...laansluiting&start=21&ndsp=21&um=1&hl=nl&sa=N
 

joergarms

Senior Member
Volgens mij is dat het oude systeem uit frankrijk, wij reden vroeger op gas, en hadden altijd zo'n verloopnippel in de auto liggen, die moest je er dan op draaien.
Maar in Nl is het alleen maar het systeem dat Gieliovd in zijn auto heeft.
Heel vreemd wat er bij jouw auto gemonteerd is.
 

Wijnand

Nieuw lid
Klinkt vreemd. Ben je een Belgische? Daar hebben ze inderdaad andere doppen.

Of hebben ze juist een bajonet geplaatst waarvoor je dus in België een adaptor op moet plaatsen.

Iets meer uitleg, foto's..

België: ACME
4d13_2.JPG


Nederland: Bajonet
88c6_1_b.JPG


Ik heb de laatste in een rond gat met een draaideksel. Dit is een bajonetaansluiting. Vulkop erop, halve slag draaien, pompen.

Afkoppelen, LPG over je handen krijgen, dop sluiten.


En wat is het verbruik? Want onze Fabia Combi 1.4 krijgt ook een onderbouw gastank
 

Gieliovd

Forumguru
Met mijn setup zit ik op gemiddeld 1:12,5. Dat is 8 liter/100 km.

Dit is een 2001 1.4 16v MPi met 74KW/101PK.

De combi weegt met gastank 1116 kilo. Ringtank, geen reservewiel.

Dit is dan in combinatie met een AutoGas gassysteem ook uit 2001. Dit is moeilijk te vergelijken met een veel modernere installatie van vandaag. Mijn gasinstallatie heeft in het begin ook nog wel eens problemen gehad. Nu heeft hij soms weinig fut. Zoals vandaag, een eindje in de file gereden en toen zat er geen fut meer in. Ik trok weg en er liep een stakker te duwen achter me in een Citroën. Ik duwde flink op het gas maar hij had er geen zin in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan