LPG3 met TSi motoren?

Heeft iemand ervaring met LPG3 inbouw en gebruik i.c.m. TSi motoren van VAG?
Ik heb een Yeti 1.8 Tsi van 2009.
Ben benieuwd hoe de mogelijke ervaringen zijn en bij wie ingebouwd (en zo mogelijk voor welke kosten)
EkiYeti

Dank voor je antwoord. Wel een behoorlijke investering: € 2800.-!Een gasinbouwbedrijf hierwas niet enthousiast voor de inbouw voor lpg bij tsi motoren, nog teveel problemen. Gaf geen garantie!

Falcon

Donateur
Zoek eens lpg installatie .. Er is een heel topic over zelfs. Hou wel rekening mee dat je je motorgarantie niet behoudt.

Greenarctic

Donateur
Zoek op lpdi dan vind je het draadje ook.

Ik heb er nu in 1 jaar 50.000 km mee gereden, octavia 1,2 tsi, met Vialle LPDi
Met die kilometerrage was dat ook de enige optie.

Er zijn bij mijn weten twee fabrikanten voor TSI, Vialle en Prins.
Prins is dacht ik iets duurder, maar dat was voor mij niet mogelijk want die hadden de 1.2 versie niet leverbaar.

Ze hebben beiden de nodige aanloopproblemen gehad, primair startproblemen.
Deze zijn zo goed als opgelost middels diverse modificaties.
In november heb ik zelf dat probleem ook gehad.

Ben vandaag voor de laatste aanpassing geweest, van mijn inbouwer begreep ik dat beiden, dus Prins en Vialle het zelfde probleem hadden en dat dus opgelost hebben. Vanwege de trage reactie van Vialle adviseert hij wel Prins. Vialle heeft er ruim 4 maanden over gedaan om met een oplossing te komen om een onderdeel te vervangen. Kon probleemloos verder rijden maar het moest wel vervangen worden en ik wou de auto niet 4 dagen laten staan...

Ik heb op die eerste startproblemen na sinds die tijd probleemloos gereden.
Het was een stevige investering maar voor mij is die er nu al uit.
Voor tsi met lpg moet je dus een redelijk aantal kilometers maken die conclusie kun je wel trekken.

Bovenaan Onderaan