ltr / 100km naar km / 1 ltr

Hey allemaal,

Las op internet dat je zelf je verbuiksmeter om kunt zetten van .. liter / 100km naar .. km / 1 liter. Hiervoor is dan een kabel nodig. Nou heb ik e.e.a. zitten lezen op het forum maar dit kom ik niet tegen.

Klopt het dat het mogelijk is om dit zelf te doen, las ook dat je dan je stationairtoeren iets kunt bijstellen (heb een fabia met een 1.4mpi). Als het waar is dat je dat zelf kunt is dat voor mij misschien voordeliger 1 keer laten doen door de dealer (want ik heb al begrepen via het forum dat voor de apk je stationair weer terug moet)

ik hoor ht wel van jullie, groet

farmer

Nieuw lid
Hoi Traumaheli,

Bij mijn O2 met maxidot geval kan ik het aanpassen in de setup. Hiervoor moet je veiligheidshalve wel voor stilstaan.

Bij mij werkt het zo dat als ik op mijn rechterhendel waar je normaal je ruitenwisser mee bedient, zit een knop om door mijn boardcomputer te lopen. Wanneer ik deze naar beneden ingedrukt hou kom ik in het menu waar ik kan kiezen (in mijn geval) tussen, MDF (boardcomputer), navigatie, audio en setup. Je gaat in dit menu door de knop ONDER je rechterhendel te gebruiken. Normaal gebruik je die voor je snelheids alarm in te stellen. En dan wijst het zich vanzelf.

CU

helaas heb ik geen maxidot, maar een normale boordcomputer. (tenminste daar ga ik vanuit, weet niet zo goed hoe ik het kan herkennen). Ik heb in iedergeval geen knop voor een snelheidslimiet.

De dealer zal dit misschien wel kunnen, maar als ik dan net zoveel kwijt ben als voor een kabeltje is het misschien iets om zelf te kunnen vandaar

Maarten

Forumguru
Zo ziet Maxidot eruit.

Ik neem aan dat de dealer dit wel als service leveren zal? Anders laat je het bij de volgende beurt doen, als het kan natuurlijk.

hey maarten, nee dan heb ik absoluut geen maxidot! ziet er sjiek uit. Dus ik denk dat ik dat zelf niet kan. Weet niet wat er gebeurd als ik de boordcomputerknop ingedrukt houdt. miss veranderd het dan wel gewoon, kan ik me wel iets bij voor stellen.

cvegreen

Forumguru
Voor zover ik al zitten spelen heb met mijn boordcomputer kan je dit zelf niet veranderen (als het al te veranderen valt). als je lang op de kopjes duwt gebeurt er niets , behalve dan als je lang op je reset knopje duwt dan reset hij alles op 0 . Je hebt wel een stand 1 en 2 , 1 is rit boordcomputer en 2 is eentje die zich niet reset na een uur (als ik het niet mis voor heb ).
Als je naar je garage houder gaat , kan hij inderdaad via de computer van alles aanpassen , maar als de verbruiks instellingen aangepast kunnen worden daar vrees ik eerlijk gezegd wel een beetje voor .

je hebt gelijk kan er zelf niets mee beginnen met die boordcomputer, dus laten we toch maar aan de prof's over dan.

mbt tot de afstelling weet ik niet precies of dat wel of niet goed is, maar ik kan me voorstellen dat een motor te zuinig afstellen niet goed is, of in iedergeval beter kan. Merk namelijk wel erg goed dat ik voorzichtiger de koppeling op moet laten komen, en dan vooral als ik achteruit wil gaan rijden, ivm afslaan.

Dat kan echter ook een kwestie van wennen aan de nieuwe auto zijn

cvegreen

Forumguru
Merk namelijk wel erg goed dat ik voorzichtiger de koppeling op moet laten komen, en dan vooral als ik achteruit wil gaan rijden, ivm afslaan.

Iets meer gas geven en spelen met de ontkoppelingspedaal werkt ook prima , je slipplaat (embreage in het vlaams) verslijt dan wel iets sneller ook denk ik .

jah goed maar dan zijn we beetje aan symptoombestrijding aan het doen vind je niet?

maar goed weet nog niet wat ik ermee moet, voorlopig heb ik toch geen tijd voor een dealer bezoek dus laat ik het maar zo

Michel

Forumguru
Mijn vroegere 1.4 MPI liep ook vrij onrustig stationair. Bij één van de eerste beurten kaartte ik dit aan bij de dealer, maar volgens hen is het niet mogelijk om dit aan te passen, want de regelcomputer die inspuiting e.d. regelt is nu eenmaal zo gemaakt. Dit is met name vanwege emissie eisen gedaan, maar aan die parameters valt dus niets te veranderen.

Bovenaan Onderaan