Lucas - Octavia Combi III RS 2.0 TDI DSG

Luc3344

Senior Member
Hallo Forum leden,

Even voorstellen, Lucas 35-40 jaar (tja, privacy is een duur bezit ;) ).

Na een lange tijd VW Golf te hebben gereden opzoek naar een nieuwe auto (ik heb 'm net voor de dieselgate weggedaan met 321k op de teller, Golf V diesel DSG). Wensenlijstje en vanwege mijn lengte veel auto's en merken kunnen afschrijven. Over het algemeen bleven, VW, Audi en Volvo over. Klopt in eerste instantie kwam Skoda daar niet in voor.

Wensen (harde requirements):
Diesel (vanwege de KM's per jaar 40k-50k)
Automaat
Adaptieve cruise control
Origineel groot navigatie systeem
Station
max 40k op teller max 2 jr oud

Naar de Golf variant gekeken, Volvo V60 en Audi A4.

Audi viel snel af omdat daar de multitronic meestal als automaat inzat. (heb ik geen vertrouwen in)
VW Golf Variant te weinig pk's en gebruikt nog niet veel beschikbaar.
Volvo, in duitsland veel belovende advertenties gezien, echter dit bleken zonder ook maar een uitzondering allemaal ex huurauto's te zijn. Ook afgehaakt.

Toen maar weer eens in NL gekeken. Niets, totdat ons oog viel op een bij de dealer te koop staande Octavia Combi RS met (bijna) alles er en eraan.
Waren een beetje huiverig voor het RS gedeelte, na 1 proefrit was die zorg weg.

Binnen paar dagen was het geregeld en hadden we onze eerste Skoda in bezit. Qua techniek is het uiteindelijk iets uit de VAG stal, daar maakte ik mij geen zorgen over. Dieselgate was/is niet van toepassing op een RS ;) . Even oppassen voor de drempeltjes. Er zijn in mijn buurt bepaalde straatjes waar ik niet meer rij.

Inmiddels +20k gereden en uiterst tevreden. Eerste onderhoud komt eraan, daar heb ik wat vragen over die zal ik apart stellen in de specifieke rubrieken.

Specs:
Octavia III Combi RS 184pk TDI DSG-6
Race Blue Metallic
18" Originele LM RS Zomerbanden
17" LM Skoda velgen met WInterbanden
Bi-Xenon
ACC
Voor en achter parkeersensoren
Alarm Klasse III SCM
Columbus Navigatie systeem
DAB+
Park assist
Licht & Zicht pakket (grootlicht assistent)
Dagrijverlichting LED
Stoelverwarming voor
Half leder
etc. etc.

Wat er iig niet opzit:
Panorama dak
Electrische achterklep
verwarmde voorruit
220 v aansluiting

Cordoba

Forumguru
Welkom Lucas. Opvallend dat in eerste instantie zowel Skoda als Seat niet in je merkenlijstje zat.

Bovenaan Onderaan