Lucht roostertje achter vervangen

• Onderwerp starter Deleted member 6398
  • Startdatum
D

Deleted member 6398

Vanwege iemand met behoorlijke lompe boerenhoeven :cry: ben ik genoodzaakt om het luchtroostertje onder de middenarmsteun te vervangen (voor de achterpassagiers)
Heb m inmiddels ook al binnen, maar wie weet hoe je de middenarmsteun uit elkaar prutst zonder de boel te slopen?
Tekening zou erg welkom zijn.

Monteurtje

Forumguru
Luchtrooster kun je er zo uittrekken. Onderaan kun je makkelijk je vingers achter zetten. Met beleid trekken. Klep van armsteun iets omhoog doen zodat boven iets meer ruimte is.

Joske

Forumguru
Volgens mij zit er onder de rooster een assenbak (of iets dergelijks), die moet je er eerst uitnemen. Vervolgens kan je (met beleid) de rooster verwijderen. :)

S68-0091.png

motomarz

Senior Member
Waar heb je de nieuwe vandaan en wat heeft dat gekost?
Want ook bij ons is dat roostertje niet meer in originele staat.

Hier was de oorzaak: kinderen.

D

Deleted member 6398

Had ik nog tegoed van de dealer, Dus geen idee vd kosten.

D

Deleted member 6398

Misschien via internet ook wel te vinden. Onderdeel nummer 1Z0819203

2Metertje

Actief lid
Is er misschien van nummer 10 op de bovenstaande tekening ook nog een exploded view tekening?
Bij mij is de schijf, waarmee je de richting van de lucht bepaalt, doorgedraaid (vorige eigenaar).
Het gaat dan om de schijven onder het rooster.

Nu heb ik inmiddels ervaring met 'gewoon brute kracht gebruiken' bij andere doe-het-zelfklussen, dus die optie ga ik pas als laatste proberen.

Alvast bedankt!

Joske

Forumguru
Is er misschien van nummer 10 op de bovenstaande tekening ook nog een exploded view tekening?
is niet echt een exploded-view van te maken é ;)

dan zou je al bij de fabrikant van luchtroosters moeten gaan zoeken.. Als het kapot is, wordt het vervangen vrees ik ;)

1Z08192039B9

€40 bij de dealer

makkelijker zoeken op internet? Laat dan "9B9" weg bij het artikelnummer, dat is namelijk de kleurcode (in dit geval : satijnzwart)

Bovenaan Onderaan