Luchtfilterhuis wijziging 1.6tdi

oco1979

Forumguru
IMG_20170201_142944.jpg
Deze plastieke voorfilter was in de filterhuis aanwezig.

Er uit gesmeten,minder luchtweerstand,met nieuwe luchtfilter er in.

Zal het veel maken ? Mogelijks niet veel.

Ritje meegedaan,vond dat iets verbetering in lage toeren.

Wel in combi met groot-onderhoud.

turboturbo

Forumguru
Begrijp het nog niet helemaal... Heb je deze wijziging zelf gedaan, danwel op eigen verzoek of initiatief laten verwijderen?

Het onderdeel lijkt ook een functie te hebben in het papieren filter op een bepaalde plek te houden; past het papieren filter goed zonder dit 'rekje'?

CDK

Forumguru
Ik heb het elders op het forum ook als eens gelezen inderdaad..... Ben even te lui om te zoeken, maar je bent in deze niet de 1e @oco1979 ;)

oco1979

Forumguru
Begrijp het nog niet helemaal... Heb je deze wijziging zelf gedaan, danwel op eigen verzoek of initiatief laten verwijderen?

Het onderdeel lijkt ook een functie te hebben in het papieren filter op een bepaalde plek te houden; past het papieren filter goed zonder dit 'rekje'?

Zelf gedaan.

Zit onderaan in de filterhuisbak zelf, bovenkant zit het filterelement.

Alles past perfect, zit trouwens niet vast geschroefd, lig er gewoon in.

Functie dat deze heeft, grof vuil tegenhouden, takjes bijvoorbeeld.

hemi24

Forumguru
Je kunt je achterbank er ook uit slopen, dat gaat op den duur ook een besparing opleveren.
Maar serieus, ook dit onderdeel zal er niet zonder reden in zijn geplaatst...
Waarschijnlijk zal het een positieve uitwerking hebben op de luchtstroming in het aanzuig- / inlaattraject.

oco1979

Forumguru
Je kunt je achterbank er ook uit slopen, dat gaat op den duur ook een besparing opleveren.
Maar serieus, ook dit onderdeel zal er niet zonder reden in zijn geplaatst...
Waarschijnlijk zal het een positieve uitwerking hebben op de luchtstroming in het aanzuig- / inlaattraject.

Inderdaad, minder gewicht is betere prestatie.

Klopt dat deze niet zonder reden in zit.

Ik zie het eerder als een voorfilter om grof te filteren.

Elk doe wat hij wil daarmee.

B.Stuurder

Forumguru
Als je meer lucht binnenhaalt en je past je mengsel en andere elementen niet aan, zal het effect zeer klein of zelfs negatief zijn denk ik.

oco1979

Forumguru
Sowieso niet, maar ook bij een atmosferische (ingespoten) motor doet het (erg weinig tot) niets, bij carburateur gevoede (inmiddels [bijna?] antieke) motoren ligt dat iets anders.

Das zoals een sportluchtfilter.
Stel me de vraag of deze bij alle 1.6tdi zit,mijne is een greenline.
Vermoed dat idem is.
Is dat toevallig dezelfde luchtfilterbak als 2.0tdi

Bovenaan Onderaan