Luchtmassa meter van een Mercedes??

  • Onderwerp starter Deleted member 6398
  • Startdatum
D

Deleted member 6398

Ik hoorde dat wanneer je luchtmassa meter kapot gaat (levensduur om en nabij 100000 km?) je deze één op één kan vervangen voor een luchtmassa meter van Mercedes.
Deze schijnen beter te zijn en niet of nauwelijks kapot te gaan.
Ook qua vermogen zou je erop vooruit moeten gaan.
Iemand hier ervaring mee?
 

Cordoba

Forumguru
Misschien dat er motoren zijn waarbij dit lukt, maar het is gewoon van je motorcode afhankelijk. Luchtmassameter is nogal onvoorspelbaar wanneer ie kapot gaat.

Een voorbeeld dat het duidelijk maakt: ik heb het gehad dat bij een Seat Cordoba van 3,5 jaar oud en 45.000 km op de teller de LMM kapot was, met de vervanger (OEM) heb ik nog 11 jaar en 130.000 km gereden zonder enig probleem. Wat je wel veel hoort is dat auto niet goed rijdt als je de LMM door één van een ander merk (imitatie) vervangt, vaak werkt dit zo slecht dat na een paar maanden de goedkope LMM eruit gaat, en alsnog door een origineel type wordt vervangen.

Als je meer vermogen krijgt, zou ie een verkeerd signaal af geven, waardoor de ECU de verkeerde hoeveelheid brandstof inspuit.
 

VEEJAY

Forumguru
wiki.tdiclub.nl/LMM

Weet niet of het truukje voor de bxe/bkd 1z modellen etc nog geld, zover ik weet niet.

Qua vermogen erop vooruit gaan is alleen als de oude stuk was, dan zou je dat hoog in de toeren merken.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik zou even bellen met Jos van JB Service, die kan het je zo vertellen.
Heb zelf een Pierburg in m'n 1.9 TDI pompverstuiver gehad (die gouwe ouwe met 90 trappelende ponnies). Dat werkte destijds prima.
 

MarijntjeTDI

Actief lid
Voor zover ik weet werkt het in een 1.9 tdi prima (had deze in mijn cordoba). Bij een 2.0 tdi zijn de reacties wisselend.
 

VEEJAY

Forumguru
Volgens mij halen jullie de VP (90-110-130-150pk) modellen met PD (105/120/170PK) modellen door elkaar. Maar ik hoor graag als dat anders is.
 
Bovenaan Onderaan