Ik heb sinds Mei dit jaar een Octavia 2.0 85kw uit 2003 op G3 ,een fijne bak.
In Augustus begon het lampje van het motormanagesysteem te branden bij controle bleek de luchtmassameter kapot, vervangen die hap en verder na 37 km ging het lampje weer branden , weer kapot volgens de Skoda computer.
Na vervanging ging het 244 km goed
.
Om dat het geen invloed had op het rij gedrag van mijn Octavia ben ik gewoon door blijven rijden , tot mijn verbazing ging het lampje na een poos weer uit en weer aan en weer uit .
Na resetten van de boordcomuter gaat het een paar honderd km goed.
Bij de Dealer zeggen ze nog steeds, het is de luchtmassameter. Nu ging laatst de lampjes van mijn dashbord,alarm knop en de electrische ruitbediening knipperen , wat kan duiden op een massa probleem of een slecht contact. de Dealer zegt dat het er niets mee te maken heeft , dus wie het weet mag het zeggen . Voor op gestelt dit gebeurt zowel op benzine als op gas het maakt niets uit .
Ik heb inmiddels 9000 km mee afgelegt zonder motorische problemen !
In Augustus begon het lampje van het motormanagesysteem te branden bij controle bleek de luchtmassameter kapot, vervangen die hap en verder na 37 km ging het lampje weer branden , weer kapot volgens de Skoda computer.
Na vervanging ging het 244 km goed
Om dat het geen invloed had op het rij gedrag van mijn Octavia ben ik gewoon door blijven rijden , tot mijn verbazing ging het lampje na een poos weer uit en weer aan en weer uit .
Na resetten van de boordcomuter gaat het een paar honderd km goed.
Bij de Dealer zeggen ze nog steeds, het is de luchtmassameter. Nu ging laatst de lampjes van mijn dashbord,alarm knop en de electrische ruitbediening knipperen , wat kan duiden op een massa probleem of een slecht contact. de Dealer zegt dat het er niets mee te maken heeft , dus wie het weet mag het zeggen . Voor op gestelt dit gebeurt zowel op benzine als op gas het maakt niets uit .
Ik heb inmiddels 9000 km mee afgelegt zonder motorische problemen !