Luchtmassa meter

Joda

Nieuw lid
Ik heb sinds Mei dit jaar een Octavia 2.0 85kw uit 2003 op G3 ,een fijne bak.
In Augustus begon het lampje van het motormanagesysteem te branden bij controle bleek de luchtmassameter kapot, vervangen die hap en verder na 37 km ging het lampje weer branden , weer kapot volgens de Skoda computer.
Na vervanging ging het 244 km goed
1761.gif
.
Om dat het geen invloed had op het rij gedrag van mijn Octavia ben ik gewoon door blijven rijden , tot mijn verbazing ging het lampje na een poos weer uit en weer aan en weer uit .
Na resetten van de boordcomuter gaat het een paar honderd km goed.
Bij de Dealer zeggen ze nog steeds, het is de luchtmassameter. Nu ging laatst de lampjes van mijn dashbord,alarm knop en de electrische ruitbediening knipperen , wat kan duiden op een massa probleem of een slecht contact. de Dealer zegt dat het er niets mee te maken heeft , dus wie het weet mag het zeggen . Voor op gestelt dit gebeurt zowel op benzine als op gas het maakt niets uit .
Ik heb inmiddels 9000 km mee afgelegt zonder motorische problemen !

purk

Senior Member
Wat ik wel weet, (Ik rij zelf ook een 2.0 liter) is dat voor een 2.o liter van 2003 een update beschikbaar is, misschien is het een oplossing.

Joda

Nieuw lid
Ik heb een lokale onderdelen handelaar gesproken ,die stelde voor gezien de garantie op de luchtmassameter om hem op te sturen naar Bosch waar ze kunnen zien of hij werkelijk stuk is .

Joda

Nieuw lid
Sorry Jongens dat het zo lang duurde ,maar druk druk druk
smile.gif

Ik weet niet welke lucht fiter er in zit ik wacht tot dat hij een beurt nodig heeft. Geeft een KNM luchtfilter wel meer problemen ?
De Octavia combi rijdt als een zonnetje .

Om nog even terug te komen op het volgende , op 29-11 heb ik geschreven dat de luchtmassa meter terug ging naar Bosch.

Dit is ook gebeurt, vervolgens is hij in rook op gegaan,kwijt, foetsie niemand weet, waar, wat of hoe.
Goed ik heb nu een ander , wat aan de situatie niets veranderd motor management systeem vertoont nog steeds de zelfde kuren.
Toch zou ik het willen weten , deed hij het nu wel of deed hij het nou niet?
smirk.gif

Dutch4x4

Senior Member
André bedoelt K&N. Net als andere open luchtfilters laat die zo veel troep door dat de LMM ervan naar de knoppen gaat. Tenminste, bij VAG-auto's dan. Andere merken schijnen daar weinig tot geen last van te hebben.

Maar goed, meeste mensen die achteraf een open luchtfilter hebben gemonteerd, weten wel dat ze dat hebben gedaan! En als de vorige eigenaar hem erin heeft gezet, dan hoor je dat wel aan het aanzuiggeluid bij het gasgeven.

Bovenaan Onderaan