Luchtmassameter defect?

Yargo

Actief lid
Hey,

Het is weer zover, na versleten koppelingsplaten, een kapotte waterpomp op 55.000km en een overmatig olieverbruik ( 1L iedere 3000km ) van mijn 1.8 TSI stelt het volgende probleem zich al weer. Enkele dagen geleden ging het gele Uitlaatgascontrolesysteem icoontje branden en ik voelde dat ik niet mijn vol vermogen meer had. Ik vreesde al weer direct het ergste. De motor zal dus waarschijnlijk in noodloop gegaan zijn. Vandaag kon ik dan eindelijk naar de garage om de fout uit te lezen. Die gaf een fout van de luchtmassameter aan. Iets wat wel meer voor valt zei hij. Gereset en afwachten of het dus weer aangaat binnen x aantal tijd. Maar vanaf ik vertrok merkte ik dat hij plots niet meer zo goee scakelde. De ene keer schakelt ie mooi op zoals het hoort, maar de andere keer blijft ie heel lang hangen in een bepaalde snelheid. Voorbeeld bij 80km/h dat ie even in 5de blijft hangen waar ie normaal in 7de al zou zitten. Ook net voor het schakelen houdt de wagen precies even in. Soms schokt ie ook. Voor het resetten deed ie dat allemaal niet?? Zou de LMM nu raar doen zonder fout te geven?
 

peterrapid

Forumguru
Yep is heel goed mogelijk, zelf ook voorgehad en het heeft een online uitlezingssessie met de invoerder gehad en dan nog waren ze niet volledig zeker maar uit voorzorg veranderd en probleem was opgelost.
 

oco1979

Forumguru
moet paar keer voorkomen om foutcode te geven op dashboard.
Wil niet zeggen dat je deze uitleest dat wel foutcode aanwezig is.
Als alle foutcodes die een wagen maakt op je dashboard komt,tzou lijk ne kerstboom zijn :deuk:.
Best is wissen en rijden,en als die direct raar doe,uitlezen en zien wat die van foutmelding heeft.
Of via parameters eens een testrit doen.
LMM normale waarde VS LMM werkelijke waarde is al iets om mee te beginnen.
 

Yargo

Actief lid
Gisteren duurde het niet te lang vooraleer het lampje weer ging branden nadat de wagen een paar keer schokte. Nu heb ik aan mn plaatselijke garage gevraagd of ze een LMM kunnen bestellen maar ze kunnen via hun leverancier enkel een leveren van Hitachi. Het kost wel 164 euro voor dat stuk alleen. Wat wel aan de kostelijke kant is. Ik heb al wat opgezocht en de LMM van Pierburg zouden wel van betere kwaliteit zijn. Kan ik gewoon dit bestellen hier:

http://m.mister-auto.be/fl/luchtmassameter/pierburg-7-22684-08-0_g3926_a0057.22684.08.0.html#

of

http://www.besteonderdelen.nl/pierburg-965395.html

EDIT: Blijkbaar is dit toch nog een ander type. Kan iemand het juist zeggen?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:

Yargo

Actief lid
Hmm, vandaag heeft mn plaatselijke garage een andere LMM erin gestoken (van Hitachi) en de fout gereset. In het naar huis rijden echter weer gemerkt dat hij in de onderste versnellingen serieus inhoud bij het schakelen.. Net als wanneer hij de fout van de LMM de eerste keer gereset had zonder hem te vervangen. Ik vrees dus dat het iets anders is? Of moet dat ding inleren ofzo?
 

ovaal

Lid
Ik heb mijn SII en paar weken geleden laten chippen en de volgende dag schakelde de auto gewoon kloten. Duidelijk schokken, hikken in de 1e versnelling, slippende koppeling en meer ellende.
Ik ben teruggegaan naar de garage om de originele software terug te laten zetten, maar toen hebben ze toch even de DSG uitgelezen. Vergeleken met de originele instellingen, die waren opgeslagen voor het chippen, was er in ieder geval 1 code verandert. Nadat dit was aangepast liep de auto weer een stuk beter. Vervolgens zijn de originele fabrieksinstellingen teruggezet en nu schakelt de auto weer als vanouds, zonder schokken en erg strak.
Misschien kan dat bij jou ook het geval zijn. Door de kapotte LMM is de motor anders gaan lopen en de bak is daarvan "in de war"geraakt". Een reset kan de bak weer op het goede spoor brengen.
 
Bovenaan Onderaan