Hey,
Het is weer zover, na versleten koppelingsplaten, een kapotte waterpomp op 55.000km en een overmatig olieverbruik ( 1L iedere 3000km ) van mijn 1.8 TSI stelt het volgende probleem zich al weer. Enkele dagen geleden ging het gele Uitlaatgascontrolesysteem icoontje branden en ik voelde dat ik niet mijn vol vermogen meer had. Ik vreesde al weer direct het ergste. De motor zal dus waarschijnlijk in noodloop gegaan zijn. Vandaag kon ik dan eindelijk naar de garage om de fout uit te lezen. Die gaf een fout van de luchtmassameter aan. Iets wat wel meer voor valt zei hij. Gereset en afwachten of het dus weer aangaat binnen x aantal tijd. Maar vanaf ik vertrok merkte ik dat hij plots niet meer zo goee scakelde. De ene keer schakelt ie mooi op zoals het hoort, maar de andere keer blijft ie heel lang hangen in een bepaalde snelheid. Voorbeeld bij 80km/h dat ie even in 5de blijft hangen waar ie normaal in 7de al zou zitten. Ook net voor het schakelen houdt de wagen precies even in. Soms schokt ie ook. Voor het resetten deed ie dat allemaal niet?? Zou de LMM nu raar doen zonder fout te geven?
Het is weer zover, na versleten koppelingsplaten, een kapotte waterpomp op 55.000km en een overmatig olieverbruik ( 1L iedere 3000km ) van mijn 1.8 TSI stelt het volgende probleem zich al weer. Enkele dagen geleden ging het gele Uitlaatgascontrolesysteem icoontje branden en ik voelde dat ik niet mijn vol vermogen meer had. Ik vreesde al weer direct het ergste. De motor zal dus waarschijnlijk in noodloop gegaan zijn. Vandaag kon ik dan eindelijk naar de garage om de fout uit te lezen. Die gaf een fout van de luchtmassameter aan. Iets wat wel meer voor valt zei hij. Gereset en afwachten of het dus weer aangaat binnen x aantal tijd. Maar vanaf ik vertrok merkte ik dat hij plots niet meer zo goee scakelde. De ene keer schakelt ie mooi op zoals het hoort, maar de andere keer blijft ie heel lang hangen in een bepaalde snelheid. Voorbeeld bij 80km/h dat ie even in 5de blijft hangen waar ie normaal in 7de al zou zitten. Ook net voor het schakelen houdt de wagen precies even in. Soms schokt ie ook. Voor het resetten deed ie dat allemaal niet?? Zou de LMM nu raar doen zonder fout te geven?