Luchtmassameter

Goedemiddag

Is er misschien iemand die mij kan vertellen of er een luchtmassameter op een Skoda 1.4 RS zit uit 2010.

Bij voorbaat dank
Groet Martin

Tees

Donateur
Er zitten iig 2 druksensoren op t blok van de Fabia RS 1.4 (motorcode CAVE / CTHE): nummer 2 en nummer 10 op t ene plaatje.
En nog eentje in t inlaatkanaal, nummer 25 op t tweede plaatje. Screenshot_20250312-185859_Brave.jpg
41e5c538f126062048291fe3a0554061.jpg

Oké bedankt voor de informatie/foto’s ik ga sensoren opzoeken en nakijken. Het probleem wat ik heb is dat het EPC lampje zo nu en dan aan gaat en ik heel kort vermogen verlies hebt, het is heel kort maar toch vervelend. Heb eral nieuwe bougies en bobines ingedaan. Is al veel minder als eerst maar toch

Tees

Donateur
Heb je de wagen al uitgelezen? Want dit kan aan van alles liggen, en lukraak dingen vervangen is meestal de duurste optie. Een foutcode geeft veel meer informatie dan een lampje.

Ja ik heb hem uit laten lezen bij ee VAG support centrum in Rotterdam en daar kwamen de codes uit P0301 en P0303 misfire cilinder 1 en 3, toen die bougies en bobines vervangen. Het epc lampje ging vandaag weer even branden, toen uitgelezen en en gaf geen foutcodes aan

hemi24

Forumguru
Op basis van de voorgenoemde foutcodes, kun je nog wel even verder en dieper zoeken:

Wat ik mij dan gelijk afvraag: wat is de gemeenschappelijke deler van cilinder 1 en 3 en waarom niet deze foutcode op alle 4 de cilinders?

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Als ik dat zo lees is een lek in de luchtinlaat waarschijnlijker dan een slechte sensor. Deze druksensoren zijn meestal niet al te duur, dus tis te proberen voor een beperkt bedrag.

De sensor op de luchtpijp en nummer 2 op de inlaat zijn allebei artikelnummer 03G906051M, kost zo'n €35. Nummer 10 op de inlaat is 06J906054B, die is een paar euro duurder. Die laatste is trouwens de brandstofdruksensor aan de hogedruk zijde.

Bovenaan Onderaan