luchtrooster

bennyd

Nieuw lid
hallo,
iemand soms een idee hoe je de luchtrooster in het midden van je dashboard uit haalt? het is deze met de vier-pinkers knop in. er heeft iemand het gelukt om die bij mij stuk te maken. er zijn een paar beentjes die niet meer mee bewegen bij het open en sluiten van de rooster. hier een voorbeeldfoto van de rooster die ik bedoel
cid_image009_jpg01CA9F33.jpg

Cordoba

Forumguru
Andere optie is met (kunststof) interieurgereedschap. Als ik het goed heb, is het het beste om eerst de onderrand iets uit het dashboard te trekken en dan met beleid het gehele rooster eruit trekken.

bennyd

Nieuw lid
ok, morgen eens voorzichtig proberen. wil niet dat de rest van mijn dashboard naar de vaantjes is. weet er iemand waar ik 2de hands onderdelen zou vinden voor de fabia? liefst regio belgisch limburg

Cordoba

Forumguru
Rooster zal niet meevallen: er sneuvelen nog al eens wat lamellen, dus moeilijk te vinden op de sloop. Let er overigens op, dat de schakelaar van de alarmlichten meekomt, dus dat je als het rooster los is van het dashboard, eerst even de stekker van de alarmlichtschakelaar los moet halen.

turboturbo

Forumguru
Weet niet of je er wat aan hebt, maar ik heb net zo'n Brodit Proclip gemonteerd (over de luchtroosters heen) Waarschijnlijk waren de lamellen kapot gegaan door zo'n luchtrooster-houdertje voor mobiel of navi? Die had ik iig ook, en trok een zware wissel op die lamellen. Vandaar dat ik maar overgestapt ben op die Proclip.

Maar in ieder geval, bij het monteren moet je met de door Brodit meegeleverde 'Gap opener' wat ruimte maken om het randje van de proclip tussen de airvent en het dashboard te duwen. Dat is een verrekte handig tooltje voor zo'n klusje: hij is van plastic en heel stevig, en begint dun. Je kunt daarmee kleine kieren maken, waar je dan steeds een bankpasje o.i.d tussen zet om de kier open te houden. Misschien heb je daar wat aan, wellicht is er zoiets bij de bouwmarkt te koop. Of anders PM je me je adres maar, dan stuur ik de 'Gap opener' even naar je op, en stuur jij hem na gebruik weer retour? :623:

bennyd

Nieuw lid
hey turboturbo, is het misschien mogelijk om een foto te nemen van dit tooltje en deze hier te posten? misschien vind ik het hier ergens in een bouwmarkt. alvast bedankt voor de heel handige tip

turboturbo

Forumguru
'Tuurlijk. Komt voor de bakker.

Edit: O, je bedoelt dat tooltje, die 'gap opener' :eek:oo:

Op deze foto's de Gap Opener:

Hier overigens mijn setup.

Bovenaan Onderaan