Luchtuitstroomroosters B-stijl

sen

Lid
Hoi hoi, Ben al een tijdje lid en lees alles met veel plezier hier. Ben zelf sinds kort in het bezit van een superb combi II. Heb een vraagje over de luchtroosters die in de B stijl zitten. Klopt het dat deze niet is aangesloten op de climatronic? Dus met andere woorden als ik voor warme lucht uitlaat blazen klopt het dan dat er aan achterzijde gekoelde lucht uit stroomt? Dit is wat de dealer mij vertelde... Nu vroeg ik me af hoe het bij andere superb rijders was.

Mvg

sen

Maarten

Forumguru
Hallo Sen. Welkom hier.
Het is een goed gebruik om je even wat nader voor te stellen in het Meet en Greet gedeelte. Wil je dat nog even doen? Het vergroot ook de kansen dat je antwoorden krijgt op je vragen.
Verder wens ik je veel plezier op dit leuke en leerzame forum!

Voor zover ik weet (persoonlijke ervaring) is de luchttemperatuur uit de roosters in de B-stijl dezelfde als deze die uit het dashboard komt. Ik zie trouwens niet direkt een reden om het anders te doen eerlijk gezegd.

sen

Lid
Ernieken, dat zou ik dus ook denken maar de dealer vertelde mij dus dat daar gewoon wat lucht uitkomt en welke niet zou te regelen zijn op tempratuur.. je vraagt je dan af waarom er een luchtrooster in zit. Ben geneigd om bij een andere dealer navraag te doen.

Darkside

Forumguru
het lijkt me eerlijk gezegd stug. Volgens mij heeft de S2 net als de O2 een 2-zone klimaat regeling. Dat wil zeggen links en rechts. En zijn de luchtroosters achter gewoon gespiegeld met die van voor. Als de CC in auto stand staat zal hij ook achter gewoon koude of warme lucht regelen om de gewenste temperatuur te bereiken.
Ik heb ze dan ook altijd aan staan. Dit zorgt voor een geleidelijke verwarming dan wanneer ze dicht zijn en alles via de rooster voor geregeld moet worden.
Alleen in de zomer wil ik de CC nog wel eens wat extra koud zetten. Dan zet ik ze dicht ivm de kinderen.

sen

Lid
Hoi,

Dat was ook mijn idee het klinkt gewoon niet geloofwaardig dat de ventilatieroosters aan achterzijde niet reageren op de climatronic. Heb het ook op een O2 gezien en daar werkt het gewoon perfect. Misschien bij een andere dealer maar eens navragen...

Bovenaan Onderaan