Luid krakend koppelingspedaal

gehaktbal

Forumguru
Sinds vanmorgen kraakt mijn koppelingspedaal enorm. Het komt duidelijk uit het pedaal zelf.

Heb alles gesmeerd met teflonspray wat mogelijk was waar je bij kan zonder demontage. Zonder resultaat.

Daarnaast heb ik een maand geleden alles bekeken toen het uit elkaar was (toen ik de cilinder vervangen heb). Toen was er niks geks aan te zien en kraakte het pedaal al wel, maar lang niet zo erg als nu.

Iemand suggesties wat de oplossing kan zijn?

EdK

Forumguru
Weet je 100% zeker dat je zelf niet kraakt ?? :D

Maar denk dat je beter eerst met WD40 kruip olie de scharnierpunten had kunnen inspuiten omdat dit juist in de kieren en gaten kruipt waarvan het vandaan komt.
Als dan weg is dan pas met teflonspray van bv WD40 inspuiten !

Deze werkwijze pas ik in algemeen toe als ik zakelijk onderhoud pleeg aan producten die wij verkopen en dus ook onderhouden !

gehaktbal

Forumguru
Zeker wel soms ook mijn knie xD

Maarre: WD40 did the job inderdaad!
Jammere is alleen dat dat spul vervliegt tzt. Als het morgen nog weg is, nog eens teflon spray er doorheen jagen.

Bedankt!

• Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Jammere is alleen dat dat spul vervliegt tzt
Het vervliegt niet hoor , zit geen alcohol in !
Maar WD40 kruipolie heeft geen smerende werking voor de lange duur.
Is een oplosser voor korte periode en indien dit is opgelost dan moet je het daarna afwerken met de juiste spullen.....

Net als met sloten, velen spuiten er maar WD40 in als slot niet lekker werkt.
Maar het is voor maar heel even dat het werkt.
Daartegen als je een slot met grafiet poeder inspuit dan loopt je slot de eerste 2 jaar op rolletjes en de sleutel glijd erin als je ertegenaan blaast

EdK

Forumguru
Mij is altijd geleerd dat je nooit te oud bent om te leren !
En ik ben in de positie dat ik tegenwoordig jongere collega's ook wat mag leren, maar leuke is dat ze mij ook soms wat leren.
En als dat gebeurd dan zie je die gasten groeien hierdoor !

Bovenaan Onderaan