Luide 'tik' bij openen/sluiten raam passagierszijde

ddejonge

Actief lid
Zoals afgesproken eerst even gezocht, maar ik kon geen draadje vinden waarin hetzelfde probleem wordt omschreven (in ieder geval niet in de titel).

Als volgt:

Eind oktober heb ik, na lang wachten, mijn Octavia GLBL afgehaald bij de dealer. Tijdens de terugreis viel het mij op dat; op het moment dat je het raam aan de passagierszijde bedient er een luide 'tik' hoorbaar is. Mijn vermoeden is dat deze veroorzaakt wordt door het relais.

Om zeker te zijn heb ik het raam in en vanuit verschillende standen bedient, maar telkens is de 'tik' duidelijk hoorbaar. Dus het is niet de zgn. eindweerstand van het relais. Ook in vergelijk met de overige drie ramen is de tik duidelijk harder.
Noem het een afwijking, maar ik irriteer :mad: mij aan dit soort kleinigheden. En daarnaast klinkt het gewoon 'goedkoop.'

Dus ik naar de garage om er naar te laten kijken. Uiteindelijk komt de monteur terug met de mededeling dat hij er niets aan kan doen en dat het inherent is aan het product. Het feit dat de passagierszijde luider klinkt komt door de klankkastwerking van de auto. :confused:

Ik vind dit dus een heel vreemd verhaal en ben dan ook benieuwd naar jullie ervaringen.

hemi24

Forumguru
Na 2 O2's mij onbekend, maar het eerste wat bij mij opkomt is dat ze bij het monteren van het binnenwerk even vergeten zijn de boel goed aan te draaien...

second opinion bij andere dealer wellicht? Of even proberen in de showroom, bij andere O2's...

ddejonge

Actief lid
Met HEMI eens... lijkt mij ook dat de het glas niet vast verankerd zit< is het ook naar boven toe?

Beide richtingen op.
Ik moet zeggen dat toen ik vanmorgen bij de auto kwam de binnenzijde in no-time besloeg. Dusdanig dat ik deze met een doek moest schoonmaken...wellicht sluit het raam idd niet goed.

een ruit die niet goed vast zit kan je zo controleren
je raam iets naar beneden en dan je ruit beetpakken en omhoogtrekken
als hij vast zit komt hij maar iets omhoog
zo niet heb je de ruit in je handen

die klik hoor je die aan de raamkant?

ok dus aan de kant van het raam wat je bedient
dan is er ws iets los of zit er ergens speling op
kan ook simpelweg zijn dat er een moer van het mechaniek niet goed aangedraaid is

Dealer moet dit gewoon oplossen...dus bekleding moet eraf en kijken wat er aan de hand is....heb in het verleden ook ervaring gehad met een Vag auto en Vallende Ramen...voor het raam helemaal naar beneden viel ook diverse vreemde geluiden gehoord..!

ddejonge

Actief lid
Aangezien ik door-de-week in Amsterdam zit, heb ik voor volgende week een afspraak gemaakt bij S-point in Zuid.
Kijken wat zij kunnen vinden...

Bovenaan Onderaan