Luidspreker valt uit

De laatste tijd valt mijn geluid weg uit de rechter voordeur. Dat geeft ineens een heel ander effect qua geluidsbeleving. Heeft iemand dit al eens gehad? Zou dit aan de radio liggen of ergens in de deur?

Okki

Donateur
Altijd moeilijk om na te gaan. Licht eraan wat voor radio je hebt, maar anders zou je kunnen proberen de draden voor de speakers links en rechts te traceren en om te wisselen (doorknippen en een kroonsteentje)

Eventueel andere radio proberen (tijdelijk) zou ook kunnen...

Blijft lastig, omdat het zicht soms wel en soms niet openbaart neem ik aan

Desperado

Forumguru
Ik zou eerst de aansluitingen controleren voor ik zou gaan knippen.Als er een draadje/stekkertje loszit is dat meest waarschijnlijk die in de deur aan de speaker.

Frankie

Actief lid
Wat voor radio heb je eigenlijk ? Ik heb een Stream (MP3) en heb de laatste tijd af en toe dat het geluid helemaal wegvalt en ook de radio uit- en aanzetten niet helpt. Meestal helpt t alleen als ik het contact uit- en weer inschakel. Heel soms komt het geluid na verloop van tijd vanzelf weer terug. Komt overigens niet zo heel vaak voor ook...

Ik heb een Stream radio maar die valt niet in zijn geheel uit zoals in andere draadjes staat. Alleen de rechtervoordeur flippert (soms aan, maar meestal uit)
Ik zal het wel bij de dealer melden.
Bedankt voor de reacties.

Dutch

Actief lid
Ik heb hetzelfde probleem, ook bij de rechter voordeur. Soms doet de speaker het weer als ik het volume heel snel hoger draai. Dat schrikt de speaker wakker en doet het dan weer een tijdje.

Gieliovd

Forumguru
Als dat helpt dan is je spoel dus fout. Hier moet een klap op je deur dan ook voor helpen, dan wordt hij op gang geholpen.

Weet je hoe speakers werken?

Edit: Mocht het eenmalig zijn en je kunt het redden met een klap tegen de deur of het volume, dan lekker zo laten. Zo niet, of een garantiekwestie, lekker laten oplossen.

MerretKroam

Nieuw lid
Als dat helpt dan is je spoel dus fout. Hier moet een klap op je deur dan ook voor helpen, dan wordt hij op gang geholpen.

Weet je hoe speakers werken?

Edit: Mocht het eenmalig zijn en je kunt het redden met een klap tegen de deur of het volume, dan lekker zo laten. Zo niet, of een garantiekwestie, lekker laten oplossen.

Een klap geven (op de deur nog wel) bij een defecte spoel? Ben je wel helemaal lekker?

Veel eerder een los contact ergens, dit kan bij de speaker zijn tot IN de radio/versterker.

Persoonlijk zou ik er direct mee langs de dealer gaan. (garantie inderdaad)

Gieliovd

Forumguru
Een klap geven (op de deur nog wel) bij een defecte spoel? Ben je wel helemaal lekker?

Veel eerder een los contact ergens, dit kan bij de speaker zijn tot IN de radio/versterker.

Persoonlijk zou ik er direct mee langs de dealer gaan. (garantie inderdaad)
Felle reactie maat, waarom zou je geen tik kunnen geven tegen je deurpaneel/speakerpaneel als je spoeltje per abuis door een andere schok aan is gaan lopen. Los je het daarmee op dan is het prima. Komt het snel weer terug, sowieso garantiegeval als je dat nog hebt.

Rustig aan hoor, dan breekt het lijntje niet :koffie:

Bovenaan Onderaan