Luidsprekermaten

Kevin Octavia

Nieuw lid
Hallo iedereen,

ik ben nieuw hier, ben de trotse eigenaar van een Octavia 2.
Nu zou ik graag men muziek wat ''upgraden''.
Weet iemand welke maten (diameter) de luidsprekers zijn.

Heb namelijk een ambiente uitvoering en vooraan ben ik best tevreden.
Maar achteraan ontbreken er speakers. Daar zou ik graag een compo setje inplaatsen.

Kan ik ook een versterker aansluiten op de stream radio?

Groetjes en alvast bedankt

LenK

Forumguru
De O2 speakers zijn "custom". Vast aan de speakers zit een stuk van de behuizing, een koker. Met standaard speakers zal het je niet gaan lukken.
Maar via de dealer zal er best wel iets te leveren zijn.
Inbouw is ook niet gemakkelijk. De deurpanelen moeten er iig vanaf.

EdK

Forumguru
weet niet hoe handig je bent, maar zoals Lenk al zei zijn het speciale modellen.
Maar indien je een beetje handig bent kun je met wat lange bouten en moeren en een en ander fabrieken !
Heb dit voorheen gedaan met mijn Fabia, oude eruit nieuwe erin en met lange bouten m6 steunen gefabriekt
Het is dus wel mogelijk maar je moet geen linkerhanden hebben !

Kevin Octavia

Nieuw lid
Bedankt mensen , maar ik zou in men achterste deuren er willen inbouwen, daar zitten er momenteel nog geen, had de beschrijving van Sir Dancealot ook al gezien. Heb het bij men vorige auto (een vw bora) ook al met succes gedaan.
Zou alleen nog de diameter moeten hebben, na een beetje rondneuzen vermoed ik dat het 16.5cm gaat zijn, klopt dit?

Steve

Senior Member
De speakers zitten gepopnageld in de opvul ringen en dien je er uit te halen en hier kun je alternatieven voor vinden om de gaten weer op te vullen.
Nu wil het zo zijn dat ik nog een setje heb liggen waar ik niets meer mee doe van Caliber (nieuw in de verpakking).

Steve

Senior Member
Het zijn alleen de opvul ringen die ik heb liggen.

Ik had ooit de speakers willen vervangen met een mooie composet maar gezien het vele werk wat erin ging zitten maar een losse sub in de koffer gemonteerd.

Het geluid ben ik tevreden over vandaar dat ik de opvul ringen over heb.
Deze zijn van Caliber en identiek aan de VAG opvulringen waar de speaker in gelijmt/gepopt zitten in de deur.

weet niet hoe handig je bent, maar zoals Lenk al zei zijn het speciale modellen.
Maar indien je een beetje handig bent kun je met wat lange bouten en moeren en een en ander fabrieken !
Heb dit voorheen gedaan met mijn Fabia, oude eruit nieuwe erin en met lange bouten m6 steunen gefabriekt
Het is dus wel mogelijk maar je moet geen linkerhanden hebben !

Ik zou het niet zo doen. De speakers hebben de ruimte in de deur nodig als klankkast. Beter is het om met MDF of plastik opvulringen de ruimte passend te maken.

Het zijn alleen de opvul ringen die ik heb liggen.

Ik had ooit de speakers willen vervangen met een mooie composet maar gezien het vele werk wat erin ging zitten maar een losse sub in de koffer gemonteerd.

Het geluid ben ik tevreden over vandaar dat ik de opvul ringen over heb.
Deze zijn van Caliber en identiek aan de VAG opvulringen waar de speaker in gelijmt/gepopt zitten in de deur.

Zelf zou ik de installatie vervangen voor een composet aangesloten op een versterker. En dan de deuren voor dempen (tegen resonanties met speciale bitumen). Voor het laag zou ik voor een subwoofer op een versterker gaan. Zo krijg je het mooiste geluid.

Ik heb zelf ook achter speakers gehad, maar deed ze altijd uit omdat ze het geluidsbeeld verstoorden en het veel beter klonk met composet voor en subwoofer. Als jeje achter passengiers wel van muziek wilt voorzien, dan is het oke, maar zou hier niet te veel in investeren, tenzij je geen versterker wilt.

EdK

Forumguru
Ik zou het niet zo doen. De speakers hebben de ruimte in de deur nodig als klankkast. Beter is het om met MDF of plastik opvulringen de ruimte passend te maken.

Misschien had ik toendertijd er wat foto's van moeten maken ! Maar ben bang dat je niet geheel hebt begrepen wat ik gedaan heb !
Maar door deze constructie heb ik zelfs de klankkast ( deur ) vergroot !
En moet zeggen dat het geluid toendertijd er alleen maar beter door geworden was !

Bovenaan Onderaan