Luidsprekers achter Octavia Comi Ambition

Sinds september rijden we in een Octavia Combi Ambition. Heerlijke wagen, alleen niet erg rijk uitgerust. Maar goed, het leasebudget houdt ergens op. Nu ben ik aan het kijken of ik makkelijk achterin 2 luidsprekers kan bij plaatsen. Dit ivm de muziek voor de kinderen. Iemand ervaring?
In de instellingen van de radio verschijnt nu geen Fader optie. Is die er wel als er luidsprekers achter aangesloten worden?

alle tips zijn welkom. Bedankt alvast!

In m'n vorige Octavia (2007; pré facelift) heb ik zelf een paar speakers aangeschaft en ingebouwd. 'k Ben redelijk onhandig in dergelijke dingen, maar in 'n zaterdagochtendje was 't wel gebeurd ;)
Zelf had ik er achteraf 'n beetje spijt van dat ik alleen maar twee speakers i.p.v. twee speakers + 2 tweeters had geplaatst. Achterin was het 'hoog' nogal afwezig.
Op internet is voldoende te vinden over hoe je e.e.a. loshaalt om de kabels weg te werken. Waar je heel snel last van hebt, is het afbreken van de 'pluggetjes' van de bekleding van het portier.
Suc6!

Bakkertje

Forumguru
De radio zal verteld moeten worden dat er achter ook luidsprekers zitten, dat kan de dealer voor je doen of iemand met VCDS (Vag-COM).
Er lopen overigens al diverse draadjes hier over luidsprekers achter, mijn advies: koop een goede set voor voorin, doe het spul van voor naar achteren, dan heb je zelf ook geluid naar eigen smaak.
Je moet overigens ook rekening houden met het ontbreken van bedrading en dat je adapterringen nodig hebt om de luidsprekers in te bouwen.

Bednakt voor de antwoorden. Ik heb nog wat meer speurwerk op het forum en internet gedaan en begrijp dat er geen standaard kabels al liggen waar je zo op kan inpluggen. Dan denk ik er nog even over na. De kids van 1 en 3 pratiesteren nog niet en met de fiscale maatregelen die er misschien aankomen, kan het zijn dat de auto niet heel lang blijft. BIj mijn vorige auto was het kwestie van rooster loshalen, plugjes in de adapter, boel weer dichtchroeven. Als dat nu weer zou zijn, dan zou ik het voor de vakantie snel even gedaan hebben.

Nogmaals dank!

Bovenaan Onderaan