Lurker meldt zich ;)

Turbo Harry

Actief lid
Een aantal jaren lurk ik nu al op het forum met hier en daar een post, maar heb me nooit echt voorgesteld. Toch maar eens doen dus. :)

Jaren geleden kocht ik eens een Audi 80 Avant 2.0 met 100-nogwat pk en verder niet spannend. Maar wel prima en heb er aardig wat jaren mee gereden. De vermogenswens begon te kriebelen, dus het werd tijd voor iets anders.

Het werd een Passat 3BG 2.8 V6 4motion. Een beige half leer/half alcantara interieur erin, cruise control en een schuifdak dat ik nooit gebruikte. :D Een set 18" BBS CH er onder en gaan, mooi een jaar of 7 plezier van gehad.


En toen mocht ik van de nieuwe baas een Kodiaq gaan rijden. De Passat moest er dus uit...en daarmee ook het vermogen. De Kodiaq werd een 1.4TSI Style Business met een dappere 125pk onder de kap. Maar ik had bewust gekozen voor uitrusting in plaats van vermogen, dus het hele ding zat vol met (voor mij) techniek en gadgets die ik nog nooit zelf in een auto had gehad. Ik was de koning te rijk, maar wel een koning zonder vermogen....


De nieuwe baas was niet zo nieuw meer, sterker nog, er was na een jaar of 4 weer een andere nieuwe baas en er mocht dus weer een nieuwe tuut komen. Geen lease dit keer, dus mocht ik zelf weer iets aanschaffen. Tja...en dan had je ooit wat vermogen en dan wil je dat weer.

Dus kwam er een Superb 2 3.6 V6 4x4 DSG. Wederom (dit keer vol-leer) beige interieur erin, pano-dak (ook nooit gebruikt :D ), elektrische kofferklep (zalig!) en wat dingen erop als parkeersensoren en automatisch inparkeren (had ik op de Kodiaq ook, op een keer testen na ook nooit gebruikt).


Het voelde vertrouwd. Misschien wel te vertrouwd, want man wat lijkt een Superb 2 qua interieur en uitrusting veel op een Passat 3BG ondanks de bijna 10 jaar die tussen beide zitten qua bouwjaar. Redelijk snel uitgekeken op de Superb 2 dus, eigenlijk jammer.

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus sinds een maand of 3 staat er een Superb 3 Sportline 2.0TSI 280pk 4x4 DSG voor de deur.

Alles erop en eraan dat ik me maar kan wensen (op een rearcamera na, maar die wordt wel geretrofit). Het plan is dus om hiermee een aantal jaren te blijven rijden, maar je weet het nooit.... ;)


Er gaat zoals gezegd een keer een rearcamera geretrofit worden, en wellicht een setje veren om hem iets lager te leggen (de DCC dempers doen fantastisch hun werk btw). En een setje velgen al dan niet voor de winter zal er ook nog wel aan komen.

Een OBDeleven dongle had ik al, dus daarmee ben ik leuk wat aan het spelen (ook leuk voor de Polo 6C 1.4TSI DSG van mijn vriendin).

Bekijk media item 6946Ergens tussen de Passat en de Kodiaq was er als hobby-auto ook nog een Golf 1 1.1 uit '83, leuk aan geknutseld en plezier van gehad. Wellicht komt zoiets er nog eens wanneer mijn garage uitgeruimd is. :D


Turbo-Harry zwaait ;)
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Die 1100 hobby Golf had dan toch ook geen vermogen, was dat 50 pk, of nog minder? Ik heb zelf ooit een '81-er 1500cc gehad met 70 pk, en die wilde wel redelijk vooruit.
 

Canon-Eye

Forumguru
Mijn Golf1 1100cc van 1976 in "Schilfgrün" had inderdaad 50 pk / 78 Nm.
Opgevolgd door een signaalrode Golf1 GLS 1.5 liter, die bracht het tot 70 pk / 110 Nm. Bij een gewicht van iets meer dan 900 kilo wilde die er meer dan prima vandoor, ja...
 

Turbo Harry

Actief lid
@Cordoba alles is relatief he. ;) Die Golf had inderdaad maar 50pk, maar op net geen 800kg, met een 4-bak en 13" velgjes met redelijk platte banden voelde dat "snel". Tot 60km/u, want dan waren mijn versnellingen op. :D
 

Cordoba

Forumguru
@Canon-Eye Ik denk dat je iets te hoog zit met het gewicht, zie ook de reactie van @Turbo Harry . Mijn allereerste auto was een Golf D uit 1979 met 50 pk, 4 versnellingen en op kenteken 810 kg. De opvolger was een Golf SC uit '81 met 1500 blok (geknepen versie van de 1600 van voorgaande jaren) met 70 pk en 760 kg schoon aan de haak. De SC was een speciale uitvoering, maar verder niet zo bijzonder. Mijn vader heeft een Golf Sprinter gehad met ik dacht een 1300 blok en iets van 60 pk en een handvol kg lichter dan mijn Golf.

Overigens was ook mijn dieseltje erg snel tussen de 5 km/u en de 60 km/u, destijds regelmatig sprintjes tegen een Porsche 924, maar als ik naar de 3e versnelling ging rond de 60 km/u, dan was de 924 weg, daarvoor ging het gelijk op.
 

Turbo Harry

Actief lid
Onlangs heb ik de zin in, de ontspanning en voldoening die je auto goed poetsen je geeft weer terug gevonden.

De afgelopen jaren (met leasebak) was ik voornamelijk een wasstraat-koning. Laatst een keer wat spullen aangeschaft en wat blijkt; het werkt therapeutisch en ik kan echt afschakelen tijdens het auto poetsen. Paar weekenden geleden op zaterdagochtend toen het bewolkt was het apparaat maar eens grondig gewassen en in de wax gezet. Lekker 4 uur niks aan mijn hoofd en afschakelen. Resultaat mocht er zijn. :cool:

Maar toen kwam er weer een wolk saharazand voorbij…dus zaterdag alle saharazand maar weer netjes eraf gespoeld en kleine opfrisbeurt gegeven. Waxlaag doet zijn werk. :D

 
Bovenaan Onderaan