Luxe Binnenverlichting

Skoda_plezier

Actief lid
Sinds kort heb ik een Fabia Combi Greenline (bouwjaar 2011) , dus volgens mij een F-II.
Nu las ik her en der op internet dat er ook een andere verlichtingsunit in kan bij de interieurverlichting boven het dashboard. En dan bedoel ik diegene die licht geeft als een deur open gaat (als de schakelaar goed staat).
Is er hier op het forum al een How-To van bekend (ik heb al wel gezocht, maar kan niets passends vinden)
Op internet wordt een dergelijke unit aangeboden voor ca. 85 euro (VAG-shop)
(http://www.vagshop.nl/products/W8-Led-binnenverlichting-Grijs-Complete-inbouwset.html)

Maar dan is het nog wel de vraag of deze gaat passen. Er moet een extra draad worden getrokken om de unit 100% functioneel te krijgen. Is er iemand die een advies heeft hiervoor? bijv, waar sluit je deze het best op aan?

En is er ook een dergelijke bestelling op Aliexpress bekend?

gr
Peter

Bijlagen

• W8_binnenverlichting__89668_zoom.jpg
    W8_binnenverlichting__89668_zoom.jpg
    75,2 KB · Weergaven: 35

Ridley

Forumguru
Hoi Peter, je bedoelt de W8 verlichtingsunit. Volgens mij zijn er al enkele die je voorgegaan zijn hierin. Wellicht even de zoekfunctie gebruiken.

Dag Peter,

Ik had in mijn Fabia ook een eenvoudige uitvoering van de binnenverlichting. Ik heb op de autosloop een uitgebreide unit gekocht die ook twee aparte leeslampjes heeft. Kostte een tientje en was 1 minuutje werk om te vervangen. De stekker paste gewoon in de nieuwe unit.

Cordoba

Forumguru
De versie zoals @JWvdMeijden noemt heb ik destijds ook voor een tientje gekocht en geplaatst (mijn exemplaar was afkomstig uit een Seat Toledo), en gewoon plug&play. De versie zoals de TS noemt heeft ook een paar led's erin zitten, en bij rijden bij avond/donker geven die ook een flauwe verlichting van het interieur, en die heb je waarschijnlijk niet bij de Vagshop maar bij de webshop van Vagtechniek gevonden. Bij mijn weten moet je een extra draad trekken voor de leds (en bij bestellen even opletten of je interieur beige is of 'Perlgrau'.

Skoda_plezier

Actief lid
Hoi Peter, je bedoelt de W8 verlichtingsunit. Volgens mij zijn er al enkele die je voorgegaan zijn hierin. Wellicht even de zoekfunctie gebruiken.

@Ridley: de zoekfunctie hier heeft helaas geen resultaat opgeleverd.

Inmiddels wel via AliExpress een Auto-dimlicht schakelaar gekocht. Hopen dat W-Alexander hem in zijn handbagage heeft.
Die W8 unit is inderdaad van de webshop van VAGtechniek (sorry, your right) maar ik vind hem nogal prijzig. (85euro)

Bovenaan Onderaan