LV Deur vast, LV/RV Electrische ramen & Vochtprobleem

Mitch90

Nieuw lid
Goede Avond..

Als eerst moet ik even eerlijk toe geven dat ik blij ben dat er een skodaforum is. KLASSE!!
Helaas heb ik met mijn skoda fabia 1.4 combi uit 2006 een paar kleine probleemjes gekregen. (word er een beetje ''depri'' van) hopelijk kunnen jullie mij helpen.

1. Deur LV zit vast. Slot vorige jaar vervangen.
Vorige jaar heb ik het zelfde probleem gehad, viel gelukkig nog onder garantie. Deur zat gewoon vast en was van buiten, binnen en met sleutel niet te bedienen. Toen is er een ''volgens garage'' nieuw slot in gegaan en heb er nu 13 maanden geen last van gehad. NU INEENS WEER WEL???
NOT1: Kom er net achter dat als ik op het handvat een tikje geef dat ik mijn deur wel open krijg. Ziet er naar uit dat er speling in mijn handvat zit. (Weet niet hoe dat van binnenuit eruit ziet of hoe het precies werkt) maar kan hem nu weer paar keer open en dicht doen.
NOT2: Zodra ik mijn deur open probeer te doen terwijl ik me deuren opslot heb gezet. Blijft me deur LV weer vast zitten zodra mijn vergrendeling eraf is. Na het tikje lijkt het net of er iets op zijn plek schiet?

(Ben blij dat ik nu weet hoe de deur toch open kan... De garage wou wel even helpen.... kost uurtje als die echt vast zou zitten... zou 82.50 ofzo kosten.... toch niet normaal:confused:)

2. Electrische ramen LV&RV niet te bedienen.
Vorige maand waren ineens mijn beide electrische ramen (LV&RV) niet meer te bedienen. Toen ik van mijn werk naar huis reed kwam ik er thuis achter dat me ramen toch weer even open gingen. Dit heb ik helaas maar 2x gehad en ze doen het nu toch echt helemaal niet meer.... Vocht?? Kabelbreuk??
NOT1: Zie probleem 3.
NOT2: Kabelbreuk wel getest door kabelgoot/slang te bewegen en te gelijke tijd de bedieningsknoppen van de ramen in te drukken. Kwam helaas geen beweging in mijn ramen. (Zal morgen als het licht is toch nog een keer kijken of het echt mijn zekeringen niet zijn. volgens mij nummer 51/52. maar vind het raar dat ik ze toch nog een paar keer kon bedienen.)

3. Vochtprobleem
Vanaf het begin dat ik mijn auto gekocht heb al last van vocht probleem. Zeiknatte ramen, bij elke rit beginnen met de trekker, 's winters aan de binnenkant krabben, vieze geurtjes en af en toe een schimmelplek. Hiervoor ben ik in mijn garantieperiode ook al terug geweest. sommige filters schoongemaakt maar dat helpt helaas niet. Nu heb ik wel even gegoogled en kwam vaak tegen dat het een voorkomend probleem is.

NOT1: Meerdere keren gelezen dat de rubbers in je deurpaneel vaak kapot, gescheurd of droog zijn. Heeft het zin om de deuren los te maken zoals de volgende link?? http://fabia1.blogspot.nl/2009/11/deur-reparatie.html
NOT2: Bij mijn achter deuren ligt er inderdaad af en toe een plasje water op mijn auto (NIET IN! is gewoon droog). Rubber is dan ook nat/vochtig. Dus dat lijkt me inderdaad regen wat via mijn ramen mijn deurpaneel in sluipt? maar niet goed weg wilt stromen..
NOT3: Heeft het misschien te maken met mijn probleem electrische ramen?? en mijn gordel rolt ook niet echt meer op misschien ook dmv vocht? of meer vervuiling?

4. Gordel rolt niet meer op
Zoals de titel al aangeeft rolt deze dus niet op. Lijkt wel of alle problemen INEENS te gelijk op komen.. (DIEPE DIEPE ZUCHT) Ik zie meerdere berichten over insprayen?? en het loshalen van de bekleding/kappen is dit makkelijk om te doen???

Hierboven mijn 3 grootste problemen van dit moment even opgeschreven. Ik hoop dat er leden zijn die mij willen en kunnen helpen.

Daarnaast iedereen een fijn weekend gewenst :xyxthumbs:

mvg,
Mitch90

goeie morgen Mitch90

er is iemand hier op het forrum die het voor 50euro een nieuw slot in je deur kan zetten hopelijk laat die nog iets achter want ik weet zijn naam niet ben het al een paar keer tegen gekomen en het vocht in je achter deur is makkelijk te maken je haal het deur panneel van je achter deur er af en je moet de boel af kitten ook dit is eerder vermeld op het forrum dus eve zoeken op het forrum dan moet je het wel kunnen vinden

en je gordel kan je beter vervangen is gewoon versleten inspuiten helpt niet echt blijft vaak toch een lap middel te zijn en het is ook nog een apk punt veiligheid voor alles

greetz steve1983

Mitch90

Nieuw lid
Super STEVE1983 sowieso het vochtprobleem even proberen op te lossen... Slot eventjes uitstellen aangezien Apeldoorn niet echt naast de deur ligt!

Heb net met een oud monteur me auto even onderzocht, hij gaat me van de week even helpen met sommige kleine punten (Gordel, Vocht, Slot) Laat wel weten als het gelukt is.

PICO

Nieuw lid
Beste Mitch90, mocht er weer deurslot vervangen moeten worden, kun je ook in Capelle ad IJssel terecht bij René. Ik ben zelf onlangs prima geholpen. Één deur kreeg ik niet meer open en een ander alleen met de sleutel. René heeft 2 deursloten vervangen en klaar. Binnenkort laat ik 'm ook een raammechanisme vervangen. Prima gast en doet wat die beloofd, gaat iets niet lukken dan wordt het aangegeven. Vaste prijs: €50 per deurslot. Link: http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr Succes, Pico.

Cordoba

Forumguru
@Mitch90: het hoeft niet het slot zelf te zijn, het kan ook zijn dat het mechanisme niet meer helemaal goed op zijn plek zit. Zelf gehad na vervanging van het slot door garage, slot 20-30 keer getest door de garage, dat ik dacht is dat niet een tikje overdreven. Ik rij naar huis, en wil thuis uitstappen, gaat het bestuurdersportier niet meer open(niet van binnen uit, en niet van buiten). Later teruggegaan naar de garage, blijkt dat er een haak was losgeschoten van het bedieningsmechanisme (is gewoon geregeld door de garage, zonder extra kosten, en met gratis leenauto omdat men niet durfde te zeggen hoe snel het gefikst zou zijn.

Bovenaan Onderaan