Maak je Skoda Yeti stoerder met 22-inch

Fabia

† In Memoriam
Groot, groter, grootst. Aftermarketwielen lijken steeds groter te worden, maar deze voor de Skoda Yeti slaan werkelijk alles.


In de categorie ‘je moet het maar willen’ zijn er nu 22-inchwielen voor de Skoda Yeti. De Duitse offroad-specialist Delta4x4 levert ze exclusief voor de Tsjechische auto. Volgens het bedrijf op verzoek van een jonge vrouw, die voor haar Yeti grotere wielen wilde dan maatje 20-inch onder de Audi Q7 van haar man.
Die kwamen er dus, en om ze te laten passen op haar auto, is ook de Yeti wat aangepast. Zo staat deze auto 20 mm hoger op z’n wielen en zijn de wielkasten wat vergroot. Om de 4x4-look compleet te maken, zijn er een bullbar en treeplanken gemonteerd. De bodemvrijheid is nu 21 centimeter. De prijs voor de wielen alleen bedraagt € 3.700, en dat is nog zonder de overige genoemde opties.

m1fybo4bntu1_600.jpg





Bron: Autoweek
 

ertromp

Forumguru
Ieder zo z'n voorkeur maar ik vind het over de top.
Wat zal er van het comfort over gebleven zijn?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het ligt er maar net aan, als de rest ook navenant groot is....
Overigens maakt 4x4 of 4x2 in dit geval geen bal uit, de Yeti ziet er exact hetzelfde uit en die wanstaltige wielen dus ook
 

Tonno

Actief lid
Als het grappig bedoeld is, komt het goed over :uitlachen: Hahaha ! Ik vraag me af of dat ding nog wel van zijn plek af komt met die sloffen er onder.
Volgens mij brand je binnen een jaar je koppeling eruit, maar goed, wie 'mooi' wil zijn moet prijn lijden . . .
 

Noord26

Forumguru
Gewicht van het de velgen heeft toch niets te maken met het draaimoment van de motor waarmee je je koppeling kunt verknallen?
Wellicht als ze hem nu 7-10cm verlagen wordt het nog leuk om te zien?
 

van_der_P

Senior Member
Ik mis de blokken op de banden, een hefinrichting, en de P.T.O. (aftakas) dan kon je er nog iets mee op het land.:laugh:
Maar ziet het eigenlijk niet uit. Zeker als je er ook nog € 3700,-- voor uitgeeft (alleen de wielen), en ook nog aanpassingen aan het voertuig nodig zijn.
 

EdK

Forumguru
gat gat gatverdamme wat een gedrocht !
Je moet je toch schamen om daarmee over de wegen te gaan rijden

eeeeekkkkk
 

Tonno

Actief lid
Gewicht van het de velgen heeft toch niets te maken met het draaimoment van de motor waarmee je je koppeling kunt verknallen?
Wellicht als ze hem nu 7-10cm verlagen wordt het nog leuk om te zien?
Om de kar inbeweging te krijgen met zwaardere en grotere wielen zal je langer op een slippende koppeling moeten wegrijden. Zeker in dit extreme geval ga je dat merken, dus ja toch wel.
 

mr2cv

Lid
Gezien hoe lelijk de spatbordverbreders er vóór op zitten i.c.m. de pdc in de voorbumper?
 
Bovenaan Onderaan