Maand oud en al schade

Tja niets meer aan te doen het is gebeurd.

Gisteren middag op de parking van de supermarkt rijdt een oude dame met haar landrover freelander achteruit uit een parkeerplaats en rijdt zo tegen mijn geparkeerde wagen, ze had hem niet zien staan door dat het reservewiel dat aan de koffer hangt. Dat reservewiel is er verantwoordelijk voor dat ik nu een serieuse deuk en lakschade heb.
Ben al langs de schadehersteller geweest 850€ kosten maandag wordt hij gemaakt.

Er staat ocharme 2000km op de teller :407:

Aiii

Lid
Oei, dat gun je niemand. Kut voor je man, ik voel met je mee.

Ik moest al bijna huilen van de twee miniscule krasjes die (ik gok) de postbode na 1,5 week op de bumper van mijn Octy maakte.

Dan kun je nog beter hebben dat ze hem total loss rijden aangezien je het eerste jaar nog het volledige aankoopbedrag terug krijgt (bij mijn verzekering ten minste).

Sterkte!

Oei, dat gun je niemand. Kut voor je man, ik voel met je mee.

Ik moest al bijna huilen van de twee miniscule krasjes die (ik gok) de postbode na 1,5 week op de bumper van mijn Octy maakte.

Dan kun je nog beter hebben dat ze hem total loss rijden aangezien je het eerste jaar nog het volledige aankoopbedrag terug krijgt (bij mijn verzekering ten minste).

Sterkte!

Ik krijg de eerste 3 jaar het volledige bedrag terug. Maar daar ben ik nu niets mee.

Dirk Kuyt

Nieuw lid
Tja niets meer aan te doen het is gebeurd.

Gisteren middag op de parking van de supermarkt rijdt een oude dame met haar landrover freelander achteruit uit een parkeerplaats en rijdt zo tegen mijn geparkeerde wagen, ze had hem niet zien staan door dat het reservewiel dat aan de koffer hangt. Dat reservewiel is er verantwoordelijk voor dat ik nu een serieuse deuk en lakschade heb.
Ben al langs de schadehersteller geweest 850€ kosten maandag wordt hij gemaakt.

Er staat ocharme 2000km op de teller :407:
Sodeknetter dat is effe shit,gelukkig was je erbij en heb je de schuldige voor de schade
maar het blijft mooi ...
Bij mij ooit na 2 maanden een enorme kras in de deur en geen dader helaas ook niet op het kerkhof gezien m'n beroep)
na 1 jaar de buurman achteruit er boven op dus wel dader
afgelopen zomer in Frankrijk stevige put in m'n deur en geen dader.Hopelijk binnenkort met m'n nieuwe OC2 combi TSI meer geluk.
Hopelijk maken ze hem onzichtbaar

Fabia

† In Memoriam
Balen voor je. Gelukkig gaat het nog steeds goed met mijn Fabia maar je weet maar nooit.

Michel

Forumguru
De mijne was na 1,5 week ook al het haasje: een kleine beschadiging op de voorbumper rond de mistlamp. Eigenlijk vrij klein, maar als je het weet en je loopt er langs, dan kijk je er toch iedere keer naar. En is er die ergernis dat het fossiel, die dit op zijn/haar geweten heeft, blijkbaar niet even zo eerlijk kan/wil zijn om een papiertje onder de ruitewisser te doen.....

MK74

Lid
Ja, das behoorlijk balen. De nachtmerrie van iedere nieuwe autobezitter. Mijn huidige O2 behoorlijk schadevrij kunnen houden de afgelopen 4 jaar, met uitzondering van een ritje van mijn vrouw, die de bocht te krap nam, en een laag paaltje over het hoofd had gezien. :mad: Gevolg... deuk en kras van halverwege het bijrijdersportier tot de achterwielkast...

MarcoO2

Forumguru
En is er die ergernis dat het fossiel, die dit op zijn/haar geweten heeft, blijkbaar niet even zo eerlijk kan/wil zijn om een papiertje onder de ruitewisser te doen.....

Ja, dat is vaak nog de grootste frustratie...

Al moet ik eerlijk zeggen dat het soms ook wel eens kan gebeuren dat je het niet eens merkt... ik heb een lichte schade op mijn wielkast rechts achter. Het kan zijn dat er iemand tegen mij heeft aangezeten, maar 't kan net zo goed dat ik het zelf gedaan heb zonder het te merken. En als ik krassen heb, zal die andere auto (of het paaltje) het ook hebben... Kortom, het hoeft niet eens altijd opzet te zijn. Maar vervelend blijft het wel!

Michel

Forumguru
Je hoeft het inderdaad niet altijd te merken, al denk ik dat in dit geval een niet oplettende fietser (bestaan er in Amsterdam überhaupt nog wél oplettende fietsers??) de veroorzaker is van de schade aan mijn auto. Dat moet hij/zij dan wel hebben gemerkt.

EdK

Forumguru
duidelijk een geval van niet goed spiegelen dus !!
Maw alleen de binnenspiegel gebruikt en de buitenspiegels niet ! of die stonden niet goed !

in me woede had ik die er waarschijnlijk zo vanaf getrokken met de mededeling , je gebruikt ze niet ?? heb je ze ook niet nodig !! ranggggg

Uiteraard zou ik erna wel spijt gehad hebben hoor !!

Rallye

Forumguru
Ja, dat is vaak nog de grootste frustratie...

Al moet ik eerlijk zeggen dat het soms ook wel eens kan gebeuren dat je het niet eens merkt

Dat heb ik ook gemerkt. Ik heb met de linkerachterkant van de Combi een lage steen geraakt. Daardoor was de onderkant van de bumper beschadigd (krassen). Van de tik (bij het wegdraaien bij een slagboom) heb ik nooit iets gemerkt.

JeeWee

Actief lid
Na een gevalletje parkeerschade (lantaarnpaal in de linkerflank voor) en de daarop volgende reparatie ben ik eens om de auto heen gelopen. Wat je dan allemaal opvalt.... De tranen stonden in mijn ogen: krassen op zowat alle velgen, golvende kras over breedte van de achterklep, put op mijn rechterspiegel, put in de achterklep, donkere 'veeg' op mijn rechter achterportier, en nog meer kleine manco's. Voor mij allemaal nieuwe schades, waar ik bij het onstaan kennelijk in een parallelle dimensie verkeerde. Grzmbl.

Aan de andere kant: dit zijn de consequenties van het gebruik. Stilstaan bespaart je de ellende, maar is weer zonde van de auto. Lastige keuze ;)

Ik heb zo her en der ook aardig wat krasjes in de auto (2de hands gekocht), maar die gaan we maar eens even rustig van het weekend wegwerken (denk ik zo).

Maar wat mij wel opvalt is dat de lak van de fabia verschrikkelijk krasgevoelig is, heb in mijn motorkap nog al wat krasjes van een kat, opzich niet zo'n punt want die heb je er zo weer af.. Maar op mijn vorige auto's ondanks dat ik zeker weet dat daar veel vaker katten op zaten nooit een krasje gevonden :S Toch wel apart. maar het zal wel in het productie kosten besparen zitten vrees ik :(

Groeten!

Fabia

† In Memoriam
Na een gevalletje parkeerschade (lantaarnpaal in de linkerflank voor) en de daarop volgende reparatie ben ik eens om de auto heen gelopen. Wat je dan allemaal opvalt.... De tranen stonden in mijn ogen: krassen op zowat alle velgen, golvende kras over breedte van de achterklep, put op mijn rechterspiegel, put in de achterklep, donkere 'veeg' op mijn rechter achterportier, en nog meer kleine manco's. Voor mij allemaal nieuwe schades, waar ik bij het onstaan kennelijk in een parallelle dimensie verkeerde. Grzmbl.

Dat is voor mij ook de reden om goed op te letten waar ik mijn Fabia parkeer. Dan maar wat verder weg en wat meer lopen. Ik heb echt helemaal gehad met die mensen die naast je parkeren en dan kakkeloos het portier openen en totaal niet in de gaten heb dat je tegen mijn auto aan zit. Daarna nog ff lekker tegen het portier staan duwen bij het uitstappen zodat je van die fijne diepe krassen krijgt.

Bovenaan Onderaan